fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

דרי למשרד הפנים: "חייבו את גנדלמן על הפסד כספי לקופת העירייה"

יניב דרי (צילום: עצמי)
יניב דרי (צילום: עצמי)

נמשכת ההתכתשות בין חבר מועצת העיר עו"ד יניב דרי לראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן. ביום ראשון האחרון שלח עו"ד דרי מכתב מפורט לאגף הבכיר לביקורת ברשויות של משרד הפנים שכותרתו 'בקשה לחיוב אישי של גנדלמן נוכח הפסד כספי לקופת העירייה הנובע מהענקת שטח ציבורי לבעלות פרטית של חברו הקרוב של ראש העירייה', כלשונו.

כפי שכתב, עיריית חדרה מפסידה מדי שנה הון עתק כתוצאה מהחלטת ראש העיר גנדלמן לאפשר ליזם פרטי להמשיך להפעיל חניון על שטח ציבורי תוך שהיזם גובה תשלום מהתושבים החונים בו ומשוכרי הבניין הסמוך. השטח, שכבר נכתב עליו בחודשים האחרונים, נמצא ברחוב הלל יפה פינת רחוב סמילנסקי בסמוך לבניין מס הכנסה ומוגדר שטח ציבורי, אולם לדברי דרי, משרת גורם פרטי – את חברת נאות חן העושה בו שימוש למטרת חניון וגובה תשלום מציבור החונים בו.

היתר הבנייה שניתן לחברה המצויה בבעלותו של אליעזר כחלון, חברו הותיק של גנדלמן קבע כי תנאי לאישור הבקשה להיתר, הינו פיתוח החניה הקיימת על תא השטח המדובר אלא שעד היום מתחם החניה אינו פרטי אלא משמש גורם פרטי הגורף סכומים לא מבוטלים עבור החניה. “הגדילה לעשות חברת נאות חן, על שלא רק שלא הסתפקה בהשתלטות על השטח הציבורי אלא שבניגוד להיתר ותוך חריגות בניה בלתי חוקיות בנתה גם חניון תת קרקעי מתחת לשטח וגם עבורו היא גובה תשלום", הוסיף דרי, “משך שנים ניסתה החברה באמצעים שונים 'להכשיר' המצב הקיים אולם לא הצליחה, עמדתם החד משמעית של כלל הגורמים הייתה כי אין לתת יד לניסיונותיה של החברה שהם גם בניגוד לצורכי העיר וכי הקרקע הינה ציבורית. עצם השתתפותו של גנדלמן בוועדת שניים הדנה בעניין חברה שנמצאת בבעלות חברו הקרוב, מהווה ניגוד עניינים חמור.

 

"למרבה התדהמה כל החלטות הגורמים המקצועיים נימחו באחת ביום 2.7.15 עת בישיבת רשות רישוי מקומית (וועדת השניים) בהשתתפותם הבלעדית של גנדלמן ומהנדס העיר נועם גרייף אושר על ידם תצ"ר חדש אשר גרע את תא השטח הציבורי (החניון) והותיר אותו בבעלותו ושימושי הפרטי של כחלון…להחלטה זו ישנן השלכות כספיות כבדות על קופת עיריית חדרה ורווחת תושביה שכן לפי פרסומים במוסף ממון של ידיעות אחרונות מיום 23.10.17 עולה כי עיריית חדרה מפסידה מדי שנה הכנסה של 700,000 ש"ח מהחניונים שמפעיל כחלון הנהנה מהכנסותיהם, במקום שאלו ישמשו כחנייה ציבורית עבור תושבי חדרה. חשבון פשוט מלמד כי מאז האישור בתאריך 2.7.15 הפסידה קופת העירייה 1,750,000 בגלל התנהלות ראש העיר. זה לא מתקבל על הדעת ומשום כך ראוי שהוועדה לחיוב אישי תחייב את ראש העיר בגין ההפסד".

"מלשכת ראש העיר נמסר כי מדובר בניסיון נלוז של חבר מועצה שהודח מהקואליציה, הפועל בניגוד עניינים חמור תוך ניצול מעמדו כחבר מועצה לצורך קידום ענייניו הפרטיים ואשר בגין כך הגיש נגדו ראש העירייה תלונות ללשכת עורכי הדין ומשרד המשפטים, לזרות חול בעיני הציבור לשם הסתרת פעולותיו הבלתי חוקיות. התנהלותו של חבר המועצה דרי נבדקת גם על ידי הפרקליטות, זאת בשל מעברו למשרדים שניבנו ללא היתר בנייה כנדרש בחוק. ראש העיר פעל פועל וימשיך לפעול כחוק. כל קשר בין ראש העיר לחניון הוא בבחינת המצאה דמיונית בהתחשב בעובדה  שהחניון יועד כבר בסוף שנות ה-80 להפקעה ואף אחד מראשי העיר הקודמים לא טרחו לטפל בו. אמנם ראש העיר נדרש לטפל בהרבה מחדלים של ראשי העיר הקודמים, אבל הוא יעשה זאת בצורה מקצועית ועניינית ולא לפי גחמה של חבר מועצה שמנסה לעשות פוליטיקה מכוערת על גבו".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות