fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גרה מול המים

טליה שטרית גדלה בגבעת אולגה במרחק כמה עשרות מטרים מהים. כל המשפחה שלה שירתה בחיל הים. היא דווקא שובצה לפיקוד העורף, אבל התעקשה להמשיך את השושלת, והצליחה. היום היא קצינת שליטה ימית, נהנית מכל רגע ואומרת: "חיל הים הוא חיל משפחתי, חם, כמו המשפחה שלנו"
טליה שטרית (צילום: דו"צ)
טליה שטרית (צילום: דו"צ)

טליה שטרית, 19 וחצי, מגבעת אולגה, סיימה לאחרונה קורס קצינות ושובצה כקצינת שליטה ימית בבסיס חיל הים בחיפה. לכאורה, מסלול מיוחד שעוברת חיילת _ אבל במקרה של שטרית יד הדמיון לא שיחקה תפקיד. מגיל אפס היה ברור לה, ולמשפחה שלה, שהיא תהיה בחיל הים.

שטרית נולדה באולגה, במרחק של כמה עשרות מטרים מחוף הים המפורסם של חדרה. "אני גרה מול הים, ומגיל צעיר הים הפך לבית השני שלי", היא מספרת. אז את האהבה למים היא שאבה מעצם המיקום, אבל את האהבה למדים הלבנים של חים הים היא ספגה מהבית. אבא שלה שירת בדבורים, אחיה בסטילים, אחות אחת היתה בקרית שליטה ימית, אחות אחרת שירתה בשייטת 7. אז מה נשאר? ברור, לשרת בחים הים.

טליה שטרית (צילום: דו"צ)
טליה שטרית (צילום: דו"צ)

עבור שטרית, הצעירה מבין 5 אחים ואחיות, זו היתה בחירה טבעית. "למרות שכל המשפחה שלנו הייתה בחיל הים, לא הפעילו עלי שום לחץ. אבא שלי עשה הכל כדי שאחותי הבכורה תתגייס לחיל הים. אבל מאז לכל אחד יש בחירה. אחות אחת שלנו לא רצתה, והיא לא הייתה בחיל הים. בסופו של דבר כולנו גדלנו לתוך זה, וחיל הים הוא גם חיל משפחתי, חם, כמו המשפחה שלנו".

וכילדה את זוכרת איך נמשכת לזה לראשונה?

"אני זוכרת כשהייתי קטנה ביקרנו את אחי בסטילים. זה היה בתקופת לבנון השנייה והוא סגר די הרבה בבסיס, אז היינו שם הרבה. זה מאוד סיקרן אותי ומאוד אהבתי. עוד לפני כן אבא שלי, ששירת גם בשיטור הימי, היה לוקח אותי איתו להפלגות. נורא אהבתי לשמוע את הדיבור בקשר, הוא היה נותן לי לאחוז בהגה, זו הייתה ממש חוויה".

אז לא היו לך התלבטויות לאן להתגייס.

"ממש לא, אבל לא רצו לתת לי להגיע לחיל הים. בהתחלה קיבלתי פיקוד העורף, וממש התבאסתי".

אז מה עושים?

"הייתי מה שנקרא המלש"ב המתמיד. הייתי שולחת כל יום חמישה פקסים עם בקשה לעבור לחיל הים. התעקשתי, ולבסוף זה השתלם. הגורל רצה שאהיה בקש"ית, ואמשיך את השושלת המשפחתית".

ומאז את עושה חיל.

"אחרי חמישה חודשים, כשהבנתי איך הדברים עובדים, החלטתי שאני רוצה לצאת לקצונה. רציתי פיקוד, להדריך חיילים. התלהבתי מאוד מהקורס, גם ההשלמה הייתה מאוד מעניינת".

מה את יכולה לספר על השירות שלך כקצינת שליטה?

"אני אחראית מש"ז, שזה מוצב שליטה זירתי. אנחנו אחראים על כל אזור הצפון, מחדרה ועד ראש הנקרה. כל פעילות רגילה או חשודה באזור הגבול קשורה אלינו. מדובר ביחידה מבצעית לכל דבר. וכיף גדול לדעת שאפשר גם ליהנות בשירות הצבאי וגם לעשות דברים חשובים".

מה אומרים בבית?

"בבית מאוד מרוצים, כי בסופו של דבר כולנו גם היינו בזירה הצפונית. בסיס חיפה הוא הבית שלנו. וזו לא רק סיסמה. אני באמת מרגישה פה כמו בבית. המקום הזה נותן לך הרגשת שייכות, חוץ מזה שלהיות מול הים זה כיף גדול".

ומה השאיפות?

"כרגע אני חתומה לשנתיים וחצי נוספות. כקצינת שליטה מגוון התפקידים שאני מבצעת הוא רחב מאוד, ומשלב גם עבודה ניהולית, גם עבודה מבצעית, בגדול אין סוף אפשרויות. אני מקווה להגיע בעתיד למקומות שבאמת יעניינו אותי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות