fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

גם וגם

הפריימריס במפלגת העבודה חידדו את השאלה מה חשוב יותר לראש ממשלה - ניסיון פוליטי ומדיני או יכולת ניהול גבוהה? עכשיו אבי גבאי יצטרך להוכיח שהוא מן אובמה ישראלי - חכם, מוכשר ובעל יכולת לקבל החלטות
לא פחות טוב. אבי גבאי צילום: נמרוד צוק, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0
לא ראוי בעיני. אבי גבאי צילום: נמרוד צוק, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0

הפריימריס במפלגת העבודה חידדו את השאלה מי כשיר לשמש ראש ממשלה בישראל. אחת ההצלחות הגדולות של בנימין נתניהו היא יצירת תדמית של מר ביטחון ואיש מנוסה. זה נכון באופן חלקי. נתניהו אכן מנוסה ומשמש יותר מעשור בתפקיד, אבל האם אין בשטח אחרים בעלי ניסיון פוליטי ומדיני? אביגדור ליברמן, בוגי יעלון, יאיר לפיד, ישראל כץ, עמיר פרץ – כולם בעלי ניסיון וכל אחד מהם יכול לשמש בבוא העת בתפקיד הקשה והמיוחד הזה.

השאלה עלתה בנוגע לאבי גבאי, בעל ניסיון פוליטי מועט ויכולות רבות בתחום הניהול וקבלת ההחלטות. נכון, גם ביבי התחיל כשגריר באו"ם ולפני כן היה מנהל בחברת רהיטים. האם מישהו חשב שהוא לא כשיר? כל מועמד מציג את היכולות שלו ורק החזון והיכולת האישית הם שמכריעים בסוף האם יעשה את מלאכתו נאמנה.

לא פחות טוב. אבי גבאי צילום: נמרוד צוק, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0
לא פחות טוב. אבי גבאי צילום: נמרוד צוק, ויקישיתוף, CC BY-SA 4.0

לצערנו, אין עדיין שום מסלול הכשרה ומיון לתפקיד ראש ממשלה, וספק אם פעם יהיה. גולדה מאיר המנוסה והוותיקה נכשלה בקבלת החלטות ובקריאת המצב המדיני בחמש שנות כהונתה והביאה את ישראל למלחמת הישרדות ביום כיפור. מנחם בגין עשה שלום היסטורי והפתיע אפילו את עצמו, כך אומרים. האם ניסיון בלבד ללא חזון לא ייצור שיתוק בעתיד? המועמדים מנסים לערפל את הציבור ולא לומר דברים ברורים. נתניהו מדבר על חזון שתי המדינות, אך בפועל לא זז מעמדותיו. לפיד הוא גם וגם. ביד אחת תפילין וביד השנייה חברה אזרחית. עכשיו, אחרי ניצחונו, אבי גבאי יצטרך להוכיח שהוא מן אובמה ישראלי, חכם, מוכשר ובעל יכולת החלטה, כזה שעם קצת עזרה מיועציו, יוכל להרים את הטלפון בשלוש בבוקר. דרמה פוליטית הייתה גם הייתה, ואם גבאי יהיה ראש ממשלה, הוא לפחות זה שהכיר מקרוב את ביבי, את לפיד, את כחלון ולמד שהוא לא פחות טוב מהם. ימים יגידו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות