fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בשל המצב הביטחוני: ערנות שיא בקרב התושבים     

מזוודה שהושלכה בכניסה לבניין מגורים בנצרת עילית, העמידה את  כל פקחי העירייה  והשוטרים על הרגליים. רק לאחר שנוטרלה על ידי חבלן המשטרה נמצא כי הכילה  שקיות ריקות מהשופינג בחו"ל
זירת האירוע ביישוב זמר (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)
זירת האירוע ביישוב זמר (צילום: חטיבת דוברות המשטרה)

 

בימים מתוחים אלה, בהם כל עובר אורח בעל חזות מזרחית הוא פוטנציאל למחבל, צריך לשים לב גם לחפצים ישנים שמושלכים כפסולת או מונחים במקומות ציבוריים על מנת שיעשה בהם שימוש למטרות צדקה.

תושב רחוב חרוד 15 בנצרת עילית, לא היה מודע כנראה למצב הרגיש ובתום לה הניח מזוודה שחורה סגורה בכניסה לבניין. התושב כנראה חשב שהמזוודה עדיין ראויה לשימוש על ידי מי שאין ידו משגת לקנות חדשה והוא הניח אותה במקום בולט, כך שניתן יהיה לקחת אותה ללא קושי. אלא שהמזוודה השחורה עוררה חשד בקרב אחד השכנים וזה מיהר להזעיק את המשטרה והפיקוח העירוני.

השוטרים והפקחים לא לקחו סיכון ותוך זמן קצר הוכרז על נוהל חפץ חשוד. על פי הנוהל צריך היה לפנות את כל דיירי הבניין מבתיהם ולפוצץ את החפץ על ידי חבלן משטרה. "השאלה הייתה האם לפנות את הדיירים ולגרום לבהלה נוספת או להסתפק בטיפול של החבלן בהנחה שאין במזוודה חומר נפץ", סיפר אחד התושבים שהיה עד למקרה לדבריו "נוצר בלגן אחד שלם בכל הרחוב, כל השוטרים עמדו על הרגליים וגם הפקחים של העירייה הגיעו למקום כדי להשליט סדר. השמועה על המזוודה השחורה התחילה להתפשט בכל הבניינים וכולם התחילו להתקשר אחד לשני ולשאול מה קורה ואם הכל בסדר".

בסופו של דבר הדיירים לא פונו מן הבתים, אבל חבלן המשטרה כן פוצץ את המזוודה ומצא בתוכה שקיות ריקות מן הטיול האחרון אותו עשתה יחד עם בעליה לשעבר. "מוסר ההשכל מן הסיפור הזה הוא לשים לב ולא לזרוק חפצים ישנים ככה סתם במקום שאיננו מיועד להם, זה נכון תמיד וזה נכון עוד יותר במצב הביטחוני הרגיש והמתוח שבו אנו נמצאים" מסכם הממונה על תחום הביטחון בעירייה, אילן מונטיצ'לו.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות