fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקדמת ים נסלל כביש זמני, התושבים חוששים שיישאר קבוע

לאחר כתבה שפורסמה ב"חדשות חדרה" אודות ההזנחה בשכונה, נסלל לאחרונה כביש זמני ששיפר באופן ניכר את איכות החיים. אבל התושבים חוששים שדווקא זה יעכב את הפיתוח המלא. העירייה: הפיתוח המלא תלוי בתושבים
הכביש הזמני החדש בקדמת ים. צילום: קרן אידלזון
הכביש הזמני החדש בקדמת ים. צילום: קרן אידלזון

אחרי שנים ללא תשתיות ראויות ואינספור תלונות מצד תושבי קדמת ים, התחדשה השכונה הקטנה שבמערב העיר בכביש זמני. תושבי השכונה מרוצים מההישג, שיפחית את כמות האבק המיתמרת, בייחוד מאז החלה בנייה מסיבית באזור, אך גם חוששים כי הזמני יהפוך לקבוע וכי בשל סלילת הכביש הזמני לא יבוצעו בקרוב עבודות פיתוח נוספות בשכונה.

מאז הקמתה בתחילת שנות ה-90', שכונת קדמת ים המונה כ-80 בתי אב לא פותחה כנדרש ותושביה נאלצו במשך השנים לחיות תחת עננת אבק, ללא מדרכות, כביש, תאורת רחוב ושבילי גישה להולכי רגל. מאבקם של תושבי השכונה עלה בשנים האחרונות שלב עם העלייה בהיקף הבניה בסביבתם שהוביל לתנועה ערה של משאיות שעוברות דרך השכונה בדרכן לאתרי הבנייה ומעלות אבק רב. התוצאה היא עלייה בהיקף התחלואה ובבעיות נשימה בקרב התושבים.

בכתבה שפורסמה ב"חדשות חדרה" לפני כחודש (12.10) תיארו חלק מהתושבים את מצוקתם הגדולה וסיפרו על מאבקם מול גורמים בעירייה במשך השנים. כאמור, מאבקם הניב פירות וכיממה לפני הבחירות המקומיות נסלל הכביש הזמני תוך יום אחד.

אביחי שמש, תושב השכונה מזה עשור ויליד גבעת אולגה, הגיב בנושא הכביש הזמני: "אנחנו מאד מודים לעיריית חדרה על סלילת הכביש הזמני, אין ספק שזה פתר חלק מהבעיות ומדובר בשיפור מדהים באיכות חיינו. זה שינוי של 180 מעלות, מספיק לנסוע בשכונה כדי להבין. במשך שנים היינו צריכים לנסוע תוך כדי התחמקות מבורות ומהמורות בשבילי הכורכר והרכבים שלנו נהרסו כליל. מעבר לכך, כמות האבק פחתה משמעותית.

"עם זאת מדובר בפלסטר. ברור לכולנו שהכביש הזמני, שלא תחום מצדדיו על ידי מדרכות, יתפורר תוך שנים אחדות ויפערו בו בורות. הילדים שלנו ימשיכו לצערי לסכן את חייהם יום יום בדרכם לבית הספר, בחורף המים יתנקזו בשולי הכביש והולכי הרגל כמו גם התושבים המבוגרים שחלקם על כסאות גלגלים, ייאלצו ללכת על הכביש עצמו.

נתנו לנו מחיר הוגן לפיתוח מלא ולמעלה ממחצית מתושבי השכונה היו מוכנים לשלם אותו. אבל אחרי סלילת הכביש הזמני והפיתוח המלא שנעשה בחלק מהשכונה, יעדיפו רבים לא לשלם, בייחוד מאחר ומדובר בסכומים גבוהים של כ-100 אלף שקלים לכל בית אב".

כביש העפר הישן בקדמת ים. צילום: קרן אידלזון
כביש העפר הישן בקדמת ים. צילום: קרן אידלזון

אהובה מגילה, המתגוררת בשכונה משנת 1991, סיפרה בכתבה הקודמת על מצבו של בעלה רפאל. לפני כשלוש שנים אובחן רפאל כחולה במחלת נשימה חשוכת מרפא בשם "פיברוזיס ריאתי", מחלה שנחשבת קשה ונגרמת מגורמים מזהמים בסביבה (כגון אבק) ואף מוחמרת כשיש חשיפה קבועה להם. כעת, לאחר סלילת הכביש הזמני היא מספרת: "גם אנחנו העדפנו לחכות ולהתעקש על פיתוח מלא. אני מאד חוששת שהפתרון הזמני הזה יהפוך לקבוע ושחלק מהתושבים שהיו מוכנים לשלם על פיתוח יסתפקו כעת בכביש הזמני ויעדיפו לא לשלם מכיסם לפיתוח מלא, אלא אם העירייה תחייב אותם לשלם על כך. רצינו שסביבת המגורים שלנו תהיה יפה ומטופחת ושסוף סוף, אחרי כמעט שלושה עשורים, נוכל לחיות במקום עם איכות חיים טובה".

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "מרחוב ישי לרחוב השחף בוצעה סלילה זמנית, וזאת עד שיבוצע פיתוח מלא של השכונה. בימים אלה מבוצע פיתוח מרחוב מנחם בגין בכניסה לרחוב שחף ועד לפינת הרחוב. הסלילה הזמנית בוצעה לרווחת התושבים הסובלים קרוב ל-25 שנים מפגעי אבק ובורות בכביש. מאחר שישנם ברחוב תושבים החולים באסטמה ומחלות אחרות אשר האבק מקשה את חייהם, ולאחר הצגת מסמכים רפואיים, התקבלה ההחלטה לבוא לקראתם לפנים משורת הדין, ולסייע בשיפור רמת חייהם באמצעות הסלילה הזמנית. יצוין כי מועד הפיתוח המלא של כלל השכונה תלוי בתושבים ויבוצע לאחר שישולמו היטלי פיתוח כפי שמחייב החוק".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות