fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בעלי עסקים: ירידה של עשרות אחוזים במכירות במרכז זבולון בקרית אתא

מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

מרכז זבולון בקרית אתא שפעם היה מרכז העניינים של העיר, מהווה היום צל חיוור של עברו. בעלי העסקים סובלים מירידות של עשרות אחוזים בהיקף המכירות, המרכז נראה כעשוי מטלאים, חשיכה שוררת בו בשעות הלילה ובעלי העסקים החלו להוריד את השלטים מהחנויות כדי להימנע מתשלום אגרות שילוט ולהביע מחאה שקטה. בעירייה מבטיחים להשקיע בפיתוח המרכז עוד לפני חג הפסח.

"בעסק שלי יש ירידה של 30-40 אחוז" מספר בעל עסק שנמצא במקום כבר עשרים שנה (כל בעלי העסקים עימם שוחחנו פחדו לפרסם את שמותיהם ששמורים במערכת על מנת שלא להסתבך עם העירייה-ד"ג) אין פה שום מקום חנייה שהלקוחות יוכלו לחנות ולעשות קניות כי העירייה סגרה את כל מקומות החנייה שהיו פה. כל לקוח שמגיע אפילו לכמה דקות מקבל דו"ח של 250 שקלים אז ברור שאף אחד לא רוצה לעשות קניות ולסיים עם דו"ח. יש לי לקוחות ותיקים שמנסים להגיע אלי, מסתובבים בכל האזור כדי לחפש חנייה ואחרי שהם לא מוצאים הם פשוט עוזבים ולא חוזרים יותר. אני כבר מיואש מהמקום הזה, אין עם מי לדבר בעירייה, אנחנו מקבלים מהעירייה כלום, אפס".

מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

התאורה היחידה שיש במרכז זבולון היא התאורה מעל הכביש והתאורה של השלטים על החנויות. את עמודי התאורה שהיו אמורים להיות במרכז מזכירים רק הריצוף השחור במקום במקום שבו היו אמורים להיות עמודי תאורה. הריצוף של המרכז מלא בסדקים ונראה כאילו בכל פעם שהיה צורך לרצף קטע כלשהו לקחה העירייה שאריות מאתרי בנייה שונים והריצוץ נראה כמו שמיכת טלאים.

בעל עסק נוסף שפועל במרכז כבר יותר מארבעים שנה מספר "הירידה החדה ביותר נרשמה בשנתיים-שלוש האחרונות, אצלי יש ירידה של יותר מחמישים אחוז. אנשים פשוט מתייאשים מלבוא לכאן כי אין פה חנייה, אפילו לא מגרש קטן שהלקוחות יכולים לחנות ולהגיע אלינו. ראש העירייה נתן גז לפיתוח של קניון עזריאלי ואותנו השאיר מאחור. אני לא מבין מדוע העירייה מייבשת את המרכז, זו העיר של ראש העירייה בדיוק כמו שזו העיר שלי ומה שנעשה פה זה עצוב".

"המרכז הזה היה הכי חזק מבחינת מכירות" מספרת בעלת עסק מזה 27 שנה "כבר הרבה זמן יש ירידה במכירות אבל השנתיים האחרונות זה ממש אסון ואצלי יש ירידה של ארבעים אחוז במכירות. כל פעם שאני רוצה לדעת מה יהיה עם המרכז אומרים לי בעירייה שיש תוכניות וכל הזמן זה נמרח ושום דבר לא נעשה פה ואף אחד לא יודע למה זה נמרח. אני החלטתי להוריד את השלטים של החנות בתור מחאה וגם כי אני לא צריכה לממן את התאורה של המרכז בלילה, את זה העירייה צריכה לעשות אם הייתה שמה פה עמודי תאורה".

מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן
מרכז זבולון קרית אתא. צילום: דורון גולן

בעסק נוסף שקיים כבר 36 שנה, מספרים "מאז שהעירייה החליטה לקדם את הקניון אנחנו רואים ירידה מטורפת במכירות. העירייה משקיעה במרכזי קניות ופה היא אפילו לא מסוגלת לעשות מפרצי חנייה ללקוחות. אצלי בעסק יש ירידה של כמעט 70 אחוז במכירות ואני רק רוצה למכור את החנות ולעוף מפה. אין עם מי לדבר בעירייה וזה לא מעניין אף אחד מה שקורה פה. העירייה הפכה את המרכז לאזור דמדומים".

בעל עסק בתחום המזון שפועל כבר יותר מ-15 שנה מספר "לפני שנתיים-שלוש התחלנו להרגיש את הירידה חדה במכירות ואצלי יש ירידה של ארבעים אחוז. אם לדוגמא מגיע מישהו מישהו לקנות מנה פלאפל, עד שהוא לוקח את המנה הוא מקבל דו"ח של 250 שקל אז בטח שלא כדאי לא לעצור פה".

בעיית החנייה אינה בלעדית רק לבעלי העסקים שכן מעל החנויות ישנם מאות דיירים שמתגוררים בדירות שנבנו מעל המרכז וגם הם סובלים ממצוקת חנייה. חלק מהלקוחות של החנויות במרכז מצאו דרך יצירתית להגיע לעסקים, הם מחנים בחניון של קניון עזריאלי הסמוך והולכים ברגל למרכז זבולון. בעל עסק נוסף שקיים במרכז כבר ארבעים שנה אמר ישירות: "אני מתפלל שחסאן נסראללה ירים את המקום הזה באוויר ואז לא תהיה ברירה ויצטרכו לבנות אותו מחדש".

מעיריית קריית אתא נמסר בתגובה: "במסגרת המדיניות לפיתוח תשתיות ברחבי העיר, יזם ראש עיריית קריית אתא, יעקב פרץ, תכנית רחבת היקף לשיפוץ וחידוש של חזית מרכז העיר. במסגרת התוכנית מתבצעות עבודות שדרוג להתחדשות מרכז העיר שנועדו להעניק לבעלי העסקים מעטפת שתמריץ ותמנף את עסקיהם וכמובן תאפשר לתושבי העיר חווית קניות ובילוי במרכז העיר. העבודות כוללות התקנת עמודי תאורה חדשים , הצבת ספסלים וריהוט רחוב, שדרוג המדרכות, השלמת הריצופים ופיתוח נופי נרחב הכולל עבודות גינון נרחבות ושתילת שדרות עצים. במקביל תוגברה פעילות הניקיון באזור והשיטור העירוני מפעיל במרכז העיר מבצעי אכיפה מוגברים שכוללים אכיפה של חנייה אסורה, רעש, השלכת פסולת, שילוט ועוד. העבודות מתבצעות בשלבים כאשר השלב הבא יחל לקראת פסח. עלות הפרויקט: כ- 10 מיליון שקלים. "

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות