fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בכיר בעיריית חדרה נתפס שניסה להבריח עשרות פקטים של סיגריות

העובד אמר להגנתו: “הפקטים פוזרו בין העובדים, וחשבתי שזה בסדר, הם לא היו כולם בתיק שלי"
יותר מפסיקים. סיגריות. צילום: נירית שפאץ

בכיר מעיריית חדרה נתפס בניסיון הברחה של 24 פקטים של סיגריות בסכומים גדולים שלא דווחו במכס. העובד שהה קפריסין במסגרת טיול שארגן וועד עובדי העירייה במסגרת 'יום הגבר', שמצוין בעיריית חדרה ובמהלכו יצאו כ-200 עובדי העירייה להפלגה בלרנקה, קפריסין.  העובד אמר להגנתו: “הפקטים פוזרו בין העובדים, וחשבתי שזה בסדר, הם לא היו כולם בתיק שלי".

המקרה נודע בשבוע שעבר. העובד ניסה להבריח את אריזות הסיגריות כשהמטיילים חזרו לארץ, לבסוף הוא נאלץ לשלם קנס של עשרות אלפי שקלים במכס. גם הרכב שנהג בו חולט לחודש ימים.
תושב העיר ופעיל חברתי המעורה בפרטים אמר כי: "זהו מעשה פלילי, ההברחה כשלעצמה היא לא העברה היחידה שבוצעה פה, מדובר על ניצול יחסי מרות, בהבנה שבמעמדו כבכיר במערכת הציבורית  לא יתקל בסירובם של עובדי העירייה שחלקם כפופים אליו. יתרה מכך לצורך העברת הפקטים נעשה שימוש ברכב העירייה. לטעמנו דין פרוטה כדין מאה, היושר מול שלטונות החוק במקרה הזה שלטונות המכס מסמל את טוהר המידות וברור שבכירים שיקפידו על עצמם בנושאים האלה באותו נשימה יבצעו את תפקידם נאמנה ללא כחל וסרק".

לידי 'חדשות חדרה' הגיעה הקלטה שבה שיחה ערה בין  פעיל החברתי לבכיר  שנשאל מדוע עשה זאת וכך אמר: “זה לא העניין, עזוב אני לא רוצה לדבר על הנושא הזה. בבוא העת אענה על הכל אני לא מתחמק ולא מפחד, עשיתי משהו חוקי לחלוטין. זה לא קשור שיש שם מצלמות . אילו לשנייה הייתי חושב שזה משהו לא בסר נראה לך שהייתי עושה לעין כל? אסור לי לשים בתיק שלי אבל מותר לפזר את הקופסאות (סיגריות) בין העובדים".
התושב התעמת איתו ואמר לו שהוא השתמש בעובדי עיריית חדרה  והמשיך : "מה שעשיתי אמרו לי שמותר כולל בנוכחות עשרות עדים, שמותר פקט אחד לעובד , מותר לקנות סיגריות על שם כל עובד אחד ובתנאי שיוצא עם אחד וככה עשיתי. אם הייתי רוצה להבריח מה יותר פשוט היה מלחכות לאוטובוס פה בעירייה, עשיתי את זה לעיני כל בגלוי ובפומבי כי המוכר שם הטעה אותי ואמר שזה מותר . אם היה לי שימוע? עשו מה שצריך לעשות, עזוב".
מהעירייה נמסר בתגובה כי העובד זומן לבירור אצל מנכ"ל העירייה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות