fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"בית שאן היא יעד אסטרטגי לאומי"

אמר שר החינוך, נפתלי בנט, שסייר בבית שאן. השר התחייב כי הוא יילך לקראת הרשות המקומית וידאג שמשרד החינוך יממן באופן כמעט מלא תכניות לימודיות והקצאת תקציבים ומשאבים לקידום החינוך בתחום המחשוב והמדעים
מעניקים תעודת הוקרה לשר (צילום עצמי)
מעניקים תעודת הוקרה לשר (צילום עצמי)

שר החינוך, נפתלי בנט, ביקר בבית שאן וערך סיור מקיף במערכת החינוך שלה. אל השר התלוו מנהלת משרד החינוך במחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון, מפקחים ואנשי חינוך. בטקס קבלת הפנים לשר ופמלייתו  חתם השר בנט על השקת חזון החינוך היישובי במעמד אנשי חינוך, מפקחים והנהגת העיר. השר בנט קיבל סקירה מקיפה על מערכת החינוך בעיר בית שאן ממנהל מחלקת החינוך מנשה מוסאי והתרשם מהמוטיבציה הגבוהה שיש לבעלי התפקידים בעיר.

בביקור המוצלח שלקראתו נערכה היטב מחלקת החינוך בניצוחו של מנשה מוסאי, הגיע השר למוסדות חינוך רבים בעיר, והתרשם מרמת החינוך, ממנהלים ומתלמידים. לאחר שהאזין לסקירה מקיפה וממצה על אודות החינוך שיבח השר את מעורבותו העמוקה של ראש העיר רפאל בן שטרית ומנהל מחלקת החינוך מנשה מוסאי.

כבר במהלך הביקור אפשר היה להיווכח כי הוא מניב פירות: השר  אישר באופן מידי תקן (במשרה מלאה) והקצאת תקציב למנהל חדש לקונסרבטוריון למוזיקה בבית שאן, אשר בימים הקרובים יצא מכרז לתפקיד. תחת ניהולו יתממש פרויקט "עיר מנגנת" מאחר שציוד נגינה הנדרש לשם כך נרכש בתקציב נוסף שהשיג ראש העיר וגם שעות לימוד הוקצו ותוקצבו זה מכבר על ידי הנהלת המחוז.

מעניקים תעודת הוקרה לשר (צילום עצמי)
מעניקים תעודת הוקרה לשר (צילום עצמי)

בנוסף, הצהיר השר והתחייב כי הוא ילך לקראת הרשות המקומית וידאג שמשרד החינוך יממן באופן כמעט מלא תוכניות לימודיות והקצאת תקציבים ומשאבים לקידום החינוך בתחום המחשוב והמדעים שיהווה פריצת דרך. השר הנחה את הצוות המקצועי שנלווה אליו לדאוג למתן עדיפות ראשונה לשיפוץ בתי ספר בעיר.  בנוסף הכריז השר כי בניית האולפנא החדשה תחל כבר בשנת 2016  וכי בניית בית הספר לבנות התורניות, אשר הרשות תקצה עבורה שטח ייעודי, תתוקצב באופן מלא על ידי משרד החינוך. השר היה איש בשורה עבור ילדי הגנים והוריהם כשהודיע כי: גם בשנה הבאה תימשך רפורמת הסייעות השניות בגנים במימון מלא של המשרד בניגוד לרשויות אחרות שם הרשות משתתפת בחלק מהמימון.

שר החינוך אמר למארחיו עוד כי "בית שאן היא יעד אסטרטגי לאומי ואני לא נוהג לומר את זה על כל מקום. זאת אמירה שיש עמה הבטחה ומחויבות". כבר במהלך הביקור ניתן היה להיווכח כי לדבריו יש כיסוי: לבקשת ראש העיר לתמרץ מורים במקצועות הריאליים שהעיר מתקשה לגייס בגלל המרחק הגיאוגרפי נענה השר באופן מידי והנחה את אנשי המשרד לגבש תכנית דחופה לתמרוץ אגרסיבי לפריפריה העמוקה. ראש העיר סיפר לשר על תכנית מסע שבמסגרתה מגיעים סטודנטים אמריקאים לעיר ומסייעים בלימודי אנגלית. בן שטרית טען שקיימת בעיה מאחר שהמתנדבים לא תמיד רוצים להגיע ליישובי הפריפריה. השר בנט, המשמש גם כשר לענייני תפוצות, הורה למנכ״ל משרד התפוצות להציג תכנית תוך 10 ימים כיצד אנו נגרום לכך שהסטודנטים מחו"ל יגיעו  להיכן שמדינת ישראל מעוניינת וזקוקה להם.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות