fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית חולים נהריה בתנופת פיתוח אדירה

יותר מ-400 מליון שקלים הושקעו בבית החולים בשלוש השנים שחלפו. הסכום שהושקע כולל בין היתר את בניית המיון הממוגן, מתחם השיקום, מכון MRI והמכון להפריה חוץ גופית
האגף לבריאות האישה (צילום: יח"צ)
האגף לבריאות האישה (צילום: יח"צ)

תנופת הפיתוח במרכז הרפואי לגליל נמצאת בעיצומה. בשלוש השנים האחרונות הושקעו למעלה מ-400 מיליון ש"ח ברכישת טכנולוגיות רפואיות, פתיחת מחלקות ויחידות, שדרוג ושיפוץ מחלקות ואגפים וגיוס הון אנושי לצוות המקצועי והמיומן במרכז הרפואי.

הסכום שהושקע כולל את בניית המיון הממוגן, מתחם השיקום, מכון MRI, מכון להפריה חוץ גופית, מחלקת נוירוכירורגיה ראשונה בגליל, שדרוג ומתיחת פנים שעברו פנימית ו', המכון האונקולוגי, מתחם הנהלת המרכז הרפואי ובימים אלה השלמת פרויקט שלב א' באגף לבריאות האישה ומכון לפזיוטרפיה המצטרף לאגף השיקום. בנוסף נבנו חדרי סמינריונים למחלקות המכשירות סטודנטים במסגרת הפקולטה לרפואה.

האגף לבריאות האישה (צילום: יח"צ)
האגף לבריאות האישה (צילום: יח"צ)

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום: "החזון שלנו מתממש בימים אלה: בתוך ארבע שנים להיות המרכז הכירורגי של הגליל ובתוך כעשור להיות מרכז העל של הגליל. כל מי שפוקד את המרכז הרפואי לא יכול להתעלם מהעשייה בכל הרבדים ואנו בעיצומם של ההכנות ותוכניות הפיתוח והשדרוג הבאות למען תושבי הגליל והקריות אותם אנו משרתים. פיתוח זה מתבצע אודות לסיוע ותמיכה של משרדי הבריאות, האוצר וכן החלטת הממשלה לפתח את מערך הבריאות בפריפריה".

אלכסנדר סלע מנהריה, מטופל בחודשים האחרונים במחלקת השיקום. "הגעתי ממרכז הארץ לגור בנהריה ואני מוכרח לומר שביה"ח הזה עולה על חלק גדול מהמקבילים לו במרכז. התנאים בחדרי האשפוז יחד עם צוות שמורגש כי בא לעבוד ולא לעבודה, מסייע לך בהחלמה. אני דוגמה לכך שתנאים אופטימאליים מאפשרים שיקום ממצב פיסי רפואי לא פשוט".

לצידו של סלע, מאושפז משה ישורון מעכו: "זו תחושה של בית הבראה והחלמה לא של בית חולים. צוות שתמיד מחייך ומקשיב יחד עם מתקן מודרני עם ציוד חדיש, הופך את ביה"ח הזה לאחד המובילים ולפי התחלות הבנייה מסביב נראה שזו רק ההתחלה".

מחלקת השיקום (צילום: יח"צ)
מחלקת השיקום (צילום: יח"צ)

במבנה הסמוך נמצא המכון האונקולוגי שעבר לאחרונה למשכנו החדש. אורי אוסרי מקיבוץ ראש הנקרה, זוכר היטב את המבנה הקודם: "אין מה להשוות. הצבעים מאירי עיניים, השטח לטיפול של כל אחד מהבאים גדל משמעותית ונותן תחושה אחרת. לאדם המגיע לטיפול רפואי, יש מחשבה על ההתמודדות עם המחלה וחשוב לתת לו תחושה של אכפתיות וזה מתבטא היטב במכון החדש שנפתח כאן בנהריה".

בקרוב יצאו לדרך פרויקטים נוספים במרכז הרפואי ובהם בניית מרכז הלב, בניית מכון מחקר שישמש את הסגל האקדמי של הפקולטה לרפואה וצוות המרכז הרפואי, בניית שני חדרי ניתוח נוספים, הרחבת מחלקת דיאליזה, הרחבת הפגייה, הרחבת טיפול נמרץ ילדים ועוד.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות