fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית הספר "פאר עם" בחדרה עומד על סף סגירה

בית הספר "פאר עם"
בית הספר "פאר עם"

בית הספר הממלכתי-דתי "פאר עם" בבית אליעזר עומד בפני סכנת סגירה עקב מספר הילדים הנמוך שנרשם אליו, שלדברי עיריית חדרה אינו מצדיק את המשך פעילותו. כל הורי בית הספר ללא יוצא מן הכלל החליטו לצאת למאבק על מנת למנוע את סגירת בית הספר, שבשבילם, כך הם אומרים, הוא כמו משפחה.

מור אריכא, החברה בוועד ההורים, מספרת שבשנים האחרונות בית הספר נמצא במאבק הישרדות. "לפני שלוש שנים נאלץ הוועד להיאבק בכוונת העירייה להכניס לבית הספר כיתות של חב"ד בהפרדה. אמנם 'פאר עם' הוא בית ספר ממלכתי דתי אבל רוב האוכלוסייה בו היא מסורתית או חילונית, כשהמטרה המשותפת של כולם היא החינוך הערכי שהילדים מקבלים בבית הספר. ועד בית הספר נעמד על הרגליים האחוריות והשבית את בית הספר. המאבק צלח וכראיה, בית הספר עדיין קיים."

לדברי אריכא, העירייה לא פעלה עד היום כדי לסייע לבית הספר בהגדלת מספר התלמידים. לדבריה, אפילו בנושאים מובנים מאליהם כדוגמת פרסום ימים פתוחים לרישום בית הספר, מושמט בית הספר מפרסומיה של מערכת החינוך העירונית.

ערב פתיחת שנת הלימודים הנוכחית, התגלה להורי בית הספר שמספר כיתות מבית ספרם סופחו לטובת בית הספר "מדעים ויהדות". במפגש בין הורי הוועד למנהלת אגף החינוך סיגלית איצקוביץ', יו"ר הוועד העירוני והמפקחת של חמ"ד, נתקבל מסר מרגיע והובטח כי הכיתות סופחו באופן זמני בלבד. אלא שאריכא מסבירה שגם פעולה זמנית זו גובה מחיר: "במבנים שסופחו היה מבנה שירותים שמיועד לילדי כיתות ג'- ד' שלנו. הם לקחו לנו את השירותים ותלמידי כיתות ג'- ד' שלנו צריכים לרוץ למבנה אחר כדי להגיע לשירותים. איך הורים יירשמו את הילדים שלהם לבית הספר, כשהם מבינים שאפילו על נושא השירותים צריך להילחם. איך הם יירשמו את ילדיהם אם בית הספר בכלל לא מופיע בהרשמה?"

לפני כשבוע פרסם בית הספר פוסט על הרישום ב"פאר עם" לשנה הבאה. לדברי הוועד, כמה רגעים לאחר הפרסום נתבקשה מנהלת בית הספר להסיר את הפרסום. יומיים לאחר מכן, יצא הפרסום של מערכת החינוך העירונית בנושא והורי הוועד שמו לב ש"פאר עם" שוב לא נכלל בפרסום. "התקשרנו לסיגלית איצקוביץ' שאישרה שבית הספר אכן עומד בפני סגירה. את ההודעה הרשמית קיבלנו בפועל באמצעות מייל שנשלח ביום שישי האחרון למזכירת בית הספר. ככה מודיעים על סגירת בית ספר? תכנסו את המורים וההורים, תדברו אתנו על האופציות העומדות בפנינו, תנו לנו תשובות".

בית הספר "פאר עם"
בית הספר "פאר עם"

כאמור, ועד ההורים לא מתכוון לוותר, בייחוד לאחר שהבינו שמבנה בית הספר מיועד ככל הנראה לעבור לידיו של חבר המועצה הרב בנצי נורדמן, מייסד ויו"ר של "מדעים ויהדות". נשלח מכתב לראש העיר, הדורש להחזיר את הגלגל לאחור, לתת לבית הספר את ההזדמנות הראויה, לפתוח את ההרשמה לבית הספר ולא לנקוט כלפיו בצעדים דורסניים.

מעיריית חדרה נמסר בתגובה: "אגף החינוך פועל ליצירת סביבות חינוכיות בכל מסגרות החינוך בעיר, תוך יצירת תנאי למידה שיאפשרו לכל תלמידי לבטא את חוזקותיו ולהגיע להישגים גבוהים. מתוך ראייה כוללת של צורכי העיר, הוחלט לערוך מספר שינויים, כולל סגירת מוסדות חינוך שמספר התלמידים שנרשמו אליהם אינו מצדיק המשך פעילותם, וביניהם חטיבת הביניים ממ"ד תחכמוני,  אשר בשנה זו נרשמו אליה רק 45 תלמידים שחלקם אף אינם תושבי חדרה, ובית הספר פאר עם אשר בו לומדים 54 תלמידים.

"בעקבות השינויים נערך אגף החינוך מבעוד מועד לסייע בשיבוץ מחדש של התלמידים בבתי הספר האחרים בעיר. יודגש כי המהלך כולו נעשה בתאום עם משרד החינוך שמגבה את התהליך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות