fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בית המשפט: ההחלטה לשלול את רישיון תש"ן חוקית

בית המשפט דחה את טענות תש"ן נגד החלטת עיריית חיפה מלפני יותר משנה, אך קבע גם כי בטרם תתקבל החלטה סופית, על ראש העירייה לקיים שימוע לחברה
חוות המיכלים (צילום צביקה רוגר)
חוות המיכלים (צילום צביקה רוגר)

בית המשפט המחוזי בחיפה קבע, כי החלטת עיריית חיפה לשלול את רישיון העסק של חוות מכלי הדלק (תש"ן) בקרית חיים _ חוקית.

רישיון העסק של החווה, חברה בבעלות ממשלתית, נשלל לפני יותר משנה על ידי העירייה. בעקבות החלטת העירייה, עתרה תש"ן לבית המשפט המחוזי בחיפה, אולם זה פסק השבוע כי המהלך חוקי ודחה את טענותיה.

החלטתו של ראש עיריית חיפה יונה יהב לשלול את רישיון החווה, החברה הפטרוכימית היחידה באזור בבעלות ממשלתית, באה לאחר שהחברה לא מילאה את דרישות המשרד להגנת הסביבה להסרת הסכנה הנשקפת מפעילות המכלים, ולאור העובדה שהחווה מהווה גורם סיכון עיקרי במפרץ חיפה ומסכנת מאות אלפי אזרחים במקרה של התלקחות המכליות בחווה. בפסק דינו קובע השופט אליקים אברהם: "החלטת ראש העירייה התקבלה כדין לאחר שעמדה לפניו תשתית ראויה… ולא חרגה ממתחם הסבירות".

"עסק בבעלות המדינה שמגלגל מאות מיליונים". תש"ן  [צילום: צביקה רוגר[
"עסק בבעלות המדינה שמגלגל מאות מיליונים". תש"ן [צילום: צביקה רוגר[
בעתירתה לבית המשפט המחוזי טענה תש"ן, כי על פי החוק המינהלי, רישיון עסק יכול להתבטל רק לאחר התייעצות עם נותן האישור, ומאחר שיהב טען שחוות המכלים היא פצצה מתקתקת המסכנת את התושבים, היה עליו להתייעץ עם השר לביטחון פנים. השופט אליקים אמר, כי עמדתו בנושא שונה, מאחר שהשגת איכות נאותה של הסביבה ומניעת מפגעים הם בתחום המשרד להגנת הסביבה.

עם זאת קבע בית המשפט, כי מאחר שחלף זמן רב מאז החלטת ראש העירייה והמגעים שהתקיימו ומתקיימים בין המשרד להגנת הסביבה לתש"ן, אין מקום לממש את ההחלטה לבטל את רישיון העסק לאלתר. לפיכך, על יהב לקבל החלטה סופית אם לבטל את רישיון העסק, לאחר שיקיים שימוע נוסף לחברה. בימים אלה נערכת העירייה לקיום השימוע, במסגרתו יידרשו המשרד להגנת הסביבה והנהלת תש"ן להוכיח, כי ננקטו הפעולות הנדרשות והחווה אינה מסכנת יותר את הציבור.

"לא אסבול מצב בו מתקיים בחיפה עסק כלשהו, שמסכן את הציבור, בפרט כאשר מדובר בסכנה חמורה ובעסק בבעלות המדינה שמגלגל מאות מיליונים ונמנע מלבצע את ההשקעות הנדרשות להסרת הסכנה תוך ניצול לרעה של כוחה של המדינה", אמר יהב השבוע.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות