fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ביום שישי: הפגנת ענק למען הסדרת צומת הר שכניה

לתושב הר שכניה נמאס, מהסכנה והתאונות הרבות. בכוונתם להחריף את המאבק
תאונה בצומת הר שכניה (צילום: אלכס הובר)
תאונה בצומת הר שכניה (צילום: אלכס הובר)

מאות מתושבי שלושת היישובים שעל הר שכניה יפגינו ביום שישי הקרוב (25.12) במטרה ללחוץ על כל הגורמים להסדיר את  צומת הר שכניה.

כבר יותר משנתיים שתושבי שכניה קורנית ומנוף-שלושה היישובים שעל הר שכניה, מנהלים מאבק להסדרת התנועה בצומת הכבישים 784/7933. הצומת, מהווה את הכניסה והיציאה היחידות ליישובים, הפכה בשנים האחרונות לעמוסה ביותר ומסוכנת כשתאונות קורות בה כמעט מדי יום. רק בחודש האחרון אירעו בה שלוש תאונות, אחת מהן קשה וקטלנית. ביישובים מתגוררים 700 משפחות, ובנוסף, על ההר נמצא גם בית ספר אזורי בו לומדים מאות מתלמידי האזור.

לאחרונה בוצע בחברת נתיבי ישראל תכנון כולל שאמור להסדיר את התנועה בשלוש צמתים סמוכות (כאוכב, הר-שכניה ורכס יודפת), אלא שעל פי התכנון, יוקמו שתי כיכרות בצומת רכס יודפת ובצומת כאוכב, ואילו תושבי שלושת היישובים יהיו חייבים כדי להיכנס או לצאת מיישוביהם לעבור בצמתים אלו. התכנון גם לא נתן מענה לבעיית חציית כביש 784 בו עוברת התחבורה הציבורית היחידה ליישובים.

תאונה בצומת הר שכניה (צילום: אלכס הובר)
תאונה בצומת הר שכניה (צילום: אלכס הובר)

בעקבות כך החליטו תושבי יישובי הר שכניה והמועצה האזורית משגב להחריף את המאבק  ולצאת להפגנה רישיון המשטרה ביום שישי הקרוב החל מהשעה 12:00 בצהרים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות