fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהוראת סבג: פסל דוד וגוליית נצבע בזהב והוחזר במהרה לצבעו המקורי

עיריית נהריה בתגובה: "העירייה שאפה להסיר בעיות חלודה שהצטברו על הפסל וזאת על ידי צביעה המשמרת אותו. יחד עם זאת בסיור שערך ראש העיר במקום ולאחר בדיקה הוחלט להשיב את הפסל לצבעו הקודם"
אמש. הפסלים עוד היו בזהב (צילום: אדריאן רבשטיין
אמש. הפסלים עוד היו בזהב (צילום: אדריאן רבשטיין

הלם בקרב תושבי נהריה.  ראש עיריית נהריה ז'קי סבג הורה להציב בחזרה את הפסלים 'דוד וגוליית' של האומן בצלאל מן  בכיכר יד לבנים בנהריה, רק שהתושבים נדהמו שהפסלים נצבעו בצבע זהב.
כיכר יד לבנים במרכז שדרות הגעתון עברה שיפוץ ארוך בעלות של חמישה מיליון שקלים. העבודות נערכו במשך תקופה ארוכה מאד.  כעת השיפוץ נמצא בישורת האחרונה לאחר החלפת האבנים המשתלבות, הטמנת מצבור הגז וצביעה ושדרוג של המבנים.

במרכז הכיכר הוצבו לפני עשרות שנים הפסלים של מן, שנתרמו על ידו בתקופת ראש העירייה חיים לבב. כיכר יד לבנים, נקראת על שם בניה של נהריה שנפלו בקרב. הפסלים  הוצבו כהוקרה לנהריה  מסמלים גבורה ולחימה. במסגרת השדרוג החדש, העירייה העבירה את הפסל לעיצוב מחודש בצבע זהב. המקרה גם הובא לידיעת משפחת מן המתגוררת בקיבוץ עברון ובנהריה.

אמש. הפסלים עוד היו בזהב (צילום: אדריאן רבשטיין
אמש. הפסלים עוד היו בזהב (צילום: אדריאן הרבשטיין)
(צילום אדריאן הרבשטיין)
(צילום אדריאן הרבשטיין)

מן עלה לארץ בשנת 1939 והתיישב בקיבוץ עברון במהלך חייו השתתף בעשרות תערוכות, כתב ספרים על פיסול וקיבל פרס בשנת 1980 מעיריית חיפה. מן נפטר בשנת 2005.

"איך אפשר לקחת פסל של אומן ולשנות אותו?" שאלה תושבת נהריה מוותיקות העיר, "אני מכירה את הפסל זה פשוט מזעזע. יצירות אומן שייכות לאדם 70 שנה לאחר מותו. אלה פסלים מקומיים שניתנו במתנה לעיר נהריה ועברו מטמורפוזה. הפסל נראה כמו מהדורה עכשווית ומודרנית".

הבוקר. הפסלים חזרו לקדמותם (צילום: אדריאן הרבשטיין)
הבוקר. הפסלים חזרו לקדמותם (צילום: אדריאן הרבשטיין)

מעיריית נהריה נמסר בתגובה: "דובר בפסל שעמד במקום שנים רבות ובמסגרת חידוש כיכר יד לבנים שאפה העירייה להסיר בעיות חלודה שהצטברו על הפסל וזאת על ידי צביעה המשמרת אותו. יחד עם זאת בסיור שערך ראש העיר במקום ולאחר בדיקה הוחלט להשיב את הפסל לצבעו הקודם – שחור תוך הסרת החלודה שהצטברה עליו. אנו מצרים על כך שהעיתון נוטה לעסוק בזוטות אלה במקום לברך על השקעותיה האדירות של העירייה בחידוש פני הכיכר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות