fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אתם מוזמנים להביע את דעתכם על הזבל

בימים הקרובים תצא לדרך התקשרות חדשה עם חברה לפינוי פסולת ביתית בפרדס חנה-כרכור. גיל טולדנו, תושב המושבה לקח על עצמו לרכז את משוב התושבים דרך הפייסבוק. "בין הפידבקים שקיבלתי עד כה היו הצורך לרוקן את הפח עד תומו, איסוף כל פריט שנפל בזמן הפינוי וניקיון הפחים
פתוחים, אשפה מפוזרת סביב. פחים לאחר איסוף בפרדס חנה השבוע. צילום: נירית שפאץ
פתוחים, אשפה מפוזרת סביב. פחים לאחר איסוף בפרדס חנה השבוע. צילום: נירית שפאץ

 

במצב הניקיון ברחובות פרדס חנה כרכור יש מקום לשיפור, והדבר כולל גם את פחי האשפה וסביבתם. דרך איסוף האשפה משפיעה מאוד על פני היישוב וההיגיינה הציבורית. מראה של פחים חסרים, שבורים ומלוכלכים, עולים על גדותיהם, חורגים ממקומם וחוסמים את המדרכה – משפיע על התושב בבואו, בצאתו ובעוברו במרחב הציבורי.

בתחילת החודש נערכה ישיבת מועצה שבה דווח כי בימים הקרובים תצא לדרך התקשרות חדשה עם חברה לפינוי פסולת ביתית. ראש המועצה, חיים געש, הסביר כי פינוי האשפה הוא ההוצאה הגדולה ביותר של המועצה אחרי השכר. לאחר שהיועץ המשפטי למועצה, עו"ד ג'ובראן, הסביר כי שלושה מכרזים לאיסוף אשפה הסתיימו בלא כלום כי המחירים שנדרשו על ידי חברות האיסוף היו גבוהים בהרבה מסכום התקרה שהקציבה לכך המועצה. הפעם הוחלט, כפי שמאפשר סעיף בצו המועצות, תתבצע ההתקשרות ללא מכרז. בישיבה נבחרה ועדה מקצועית שאותה יובילו גזבר ומזכיר המועצה, רן גלר, עו"ד ג'ובראן וזיוה דסקל. הוועדה תבחן את הצעות הספקים שיגיעו ותביא את המלצתה למליאת המועצה לאישור הספק שנבחר.

פחים פתוחים אחרי איסוף האשפה השבוע (צילום: נירית שפאץ)
פחים פתוחים אחרי איסוף האשפה השבוע (צילום: נירית שפאץ)

 

גיל טולדנו, תושב המקום ופעיל פוליטי, כתב לאחר הישיבה פוסט בפייסבוק ובו הודיע כי לקח על עצמו לרכז את משוב התושבים כדי לשקף למועצה את תחושות התושבים ולאפשר לה לעגן במסגרת החוזה החדש את כל הדברים שיאפשרו לנו כתושבים לקבל שירות טוב הרבה יותר. טולדנו ביקש מתושבי המקום להביע את דעתם על אופי הפינוי הקיים כיום ביישוב. "כפי שהבטחתי, אני מתכוון להעביר אל האנשים שיעסקו בבחירת המפעיל הבא את הנושאים שאתם העלתם כראויים לשיפור", הבטיח.

תגובות רבות ומפורטות התקבלו בפייסבוק, וטולדנו מספר כי קיבל גם תגובות במייל. "בין הפידבקים שקיבלתי עד כה היו הצורך לרוקן את הפח עד תומו ולא חצאי פחים; איסוף כל פריט שנפל בזמן הפינוי; החזרת הפחים למקומם לאחר הפינוי, במיוחד בסמטאות שהמשאית לא נכנסת אליהן; פינוי תכוף יותר; החברה המפנה תישא בהוצאות נזקים שהיא גורמת לפחים ולחדרי אשפה; רכב פינוי זמין במקרה של קריאה במוקד על פח מלא; ניקיון פחים אחת לחצי שנה באחריות החברה המפנה; תגבור בפינוי אשפה בבתי אבלים. כולי תקווה שאכן במסגרת המכרז המועצה תכניס סעיפים שיאפשרו לה לשפר את טיב הפינוי ולשפר את השירות שיינתן לתושבים".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות