fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש שהצלנו חיי אדם"

סמ"ר דור אשתר מקרית אתא מנע פיגוע, כאשר מצא על גופו של צעיר פלסטיני שני מטעני צינור. ״אם לא נהיה כאן, אף אחד לא יעשה את העבודה הזו", הוא אומר ל"הד הקריות"
"אלה החיים שלי ושל כולנו". סמ"ר דור אשתר (צילום: דובר צה"ל)

בבוקר יום רביעי שעבר במעבר סאלם שליד ג'נין הבחינו חיילים מגדוד המעברים ״תעוז״ של המשטרה הצבאית בצעיר שניסה להעביר שני מטעני צינור. הכוחות תפעלו את האירוע ומנעו סכנה לאנשים רבים.

״המגנומטר צפצף כשאחד מהצעירים עבר״, מספר סמ״ר דור אשתר מקרית אתא, מפקד המעבר שתפעל את האירוע, ״ביקשתי מהצעיר להוריד את כל חפציו מגופו, אך גם בפעם השנייה שעבר המגנומטר צפצף״. אשתא המשיך בנוהל הבדיקה וביקש מהצעיר להצטרף אליו בדיקה מעמיקה. בחדר הבידוק מצא אשתר על גופו של הצעיר שני מטעני צינור באזור האגן. ״מיד לאחר שמצאתי את המטענים הזעקתי את חמ״ל מג״ב, שהקפיצו כוחות וחבלנים לאזור. החבלנים המשיכו לתפעל את האירוע בהצלחה. בכלל, תפעלנו את האירוע ברמה גבוהה מאוד״.

"אלה החיים שלי ושל כולנו". סמ"ר דור אשתר (צילום: דובר צה"ל)
"אלה החיים שלי ושל כולנו". סמ"ר דור אשתר (צילום: דובר צה"ל)

במעברים הרבים שלאורך קו התפר, עומדים על המשמר חיילי גדודי המעברים של המשטרה הצבאית, המסכלים בעשייתם פעולות טרור והחדרת אמל"ח, מונעים כניסת בלתי מורשים ובכך שומרים על ביטחון תושבי מדינת ישראל. חיילי גדודי המעברים מהווים הלכה למעשה את קו ההגנה למדינת ישראל, שבעה ימים בשבוע, 24 שעות ביממה בכל ימות השנה ובכל תנאי מזג האוויר.

סמ״ר דור אשתר התגייס בנובמבר 2014 לגדודי המעברים של המשטרה הצבאית, ומאז סייע בתפיסות רבות של סכינים, מסתננים ושוהים בלתי חוקיים. עם זאת, את אירוע זה הוא מתאר כתפיסה הגדולה ביותר שחווה. ״הייתי בשיא הדריכות, תמיד מדברים איתנו על אירועים כאלו וכיצד לתפעל אותם, ובמשמרת שגרתית זה קרה. אני מרגיש שהצלנו חיי אדם, המטענים האלו היוו סכנה גדולה למי שהיה נוכח באירוע שתוכנן ואני מרגיש מאוד מסופק שהצלחתי למנוע את זה״.

כמפקד מעבר חשוב לאשתר שכל חיילי המעבר יידעו על הצירים, יבצעו בידוקים מדויקים ברמה גבוהה ושהמעבר יתופעל בצורה הכי טובה שאפשר. ״אם לא נהיה כאן, אף אחד לא יעשה את העבודה הזו. אלו החיים שלי ושל כולנו״.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות