fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש כמו ילד בחנות צעצועים"

דן יוספן, ספרן בספרייה העירונית בקרית אתא, סבור שהעולם הדיגיטלי הוא קר ומנוכר. לכן, אין לו אפילו טלפון סלולרי. לאחרונה הוא הוציא ספר ביכורים שכבר נמצא בחנויות
דן יוספן, ספרן בספריה העירונית בקרית אתא, הוציא ספר ביכורים (צילום: דורון גולן)
דן יוספן, ספרן בספריה העירונית בקרית אתא, הוציא ספר ביכורים (צילום: דורון גולן)

"הכל יהיה בסדר", המשפט הישראלי הכל כך מוכר ונפוץ, הוא גם שם ספר הביכורים של דן יוספן, 41, ספרן בספרייה העירונית של קרית אתא.

יוספן, שאינו מחזיק ברשותו טלפון סלולרי מטעמים עקרוניים, עובד בספרייה העירונית זה שש שנים, אף נוהג לכתוב למגירה כבר שנים. "מבחינה נפשית הבשלתי רק עכשיו להוציא ספר", הוא אומר, "זה תהליך שדורש הקצאת משאבים נפשיים עצומים וזה לקח לי שנתיים".

יוספן עבד על הספר תחת עריכתה הספרותית של יהודית רותם ולפני שבועיים הוא הגיע לחנויות.

"בספר ובמילה הכתובה יש חום, אנושיות ורגישות". דן יוספן [צילום: דורון גולן]
"בספר ובמילה הכתובה יש חום, אנושיות ורגישות". דן יוספן [צילום: דורון גולן]
הרומן העלילתי מספר על גבר שהתאלמן מאשתו בתאונת דרכים וגזר על עצמו חיי פרישות, אך שורה של מפגשים עם דמויות שונות כמו אלמנה, חולה סופנית ונהג מונית משנים את השקפת עולמו. העלילה נוגעת גם בחייהן של שאר הדמויות בספר ועל הקשרים שנוצרים ביניהן. "היו הרבה שלבים במהלך הכתיבה שלא ידעתי איך להתקדם", מספר יוספן, "היו קטעים שכתבתי ומחקתי".

"אני משלב עבודה והנאה, אני מרגיש כמו ילד בחנות צעצועים", אומר יוספן שקנה לעצמו קהל מעריצות שמונה היום כ~150 נשים, להן הוא נותן ספרים על פי טעמה האישי של כל אחת. הוא מספר כי בני נוער שמגיעים לספרייה מחפשים בעיקר ספרי פנטזיה ואילו בקרב הקהל הבוגר הדרישה המרכזית היא לספרות מתורגמת.

העולם הדיגיטלי אינו מושך אותו. "בתוך העולם הדיגיטלי טמון ריחוק וניכור", הוא טוען, "לעומת הספר והמילה הכתובה שבהם יש חום, אנושיות ורגישות, והמספר הגדול של האנשים שמגיעים לספריה מעיד על כך".

מי שרוצה בינתיים לשאול לקריאה את ספרו של יוספן מהספרייה, ייאלץ להמתין כי כל העותקים כבר הושאלו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות