fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני בהחלט חושב שאיחוד כוחות יגדיל את הסיכויים להחלפת סבג"

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום: אוסנת קונינסקי)

אייל וייזר בן 40, מתמודד לראשות עיריית נהריה ברשימה עצמאית

מצב משפחתי: נשוי פלוס שלושה ילדים.

מתמודד לראשות העיר מטעם: הירוקים בנהריה

השכלה: מהנדס

עיסוק: מהנדס

כמה זמן מתגורר בעיר:  נולדתי בעיר, דור שלישי שחי בנהריה.

ניסיון קודם בעשייה ציבורית: "נבחרתי לראשונה בחירות 2008. משנת 2013 אני משמש יו"ר האופוזיציה".

האם, לדעתך, יש להגביל כהונת ראש עיר לשתי קדנציות לכל היותר? "אני מאמין שכל המשרות הפוליטיות והציבוריות צריכות להיות תחומות בזמן".

אייל וייזר
אייל וייזר (צילום: אוסנת קונינסקי)

מה אתה אוהב בעיר?

"נהריה היא חלק בלתי נפרד ממני. כאן נולדתי, כאן בגרתי וכאן הקמתי בית לילדיי. כבר משנותיה הראשונות של העיר, נוצר בעיר שילוב של יופי ואווירה נעימה של עיר קטנה השוכנת לאורך חוף ים מהמם, ובמרכז העיר נחל אשר חוצה אותה ומקנה לעיר תחושה של חופש וחמימות. בנוסף לכך תושביה של העיר פיתחו תעשיות שתרמו רבות למדינת ישראל והינן מקור לגאווה. בנהריה קיים שילוב יפה של חילוניים, דתיים, ספרדים ואשכנזים , ומכל קצוות הקשת הפוליטית באופן שמייצג את המרקם של מדינת ישראל. אני גאה בהיותי נהרייני מבטן ומלידה.

מה אתה לא אוהב בעיר?
"בשנים האחרונות נעשה פיתוח אינטנסיבי ללא תכנון מספק באזורים רבים בעיר וזה גרם לבעיות תשתית קשות  כגון: תחבורה, ניקוז מים וביוב ועוד. ההמתנה של שעות בפקקי התחבורה בעיר ובכניסות לה וגם ההצפות של מערכות הביוב הינן גזירה שניתן לתקן. היום גם קיים מחסור במפעלים ובתעסוקה וזאת למרות שכבר לפני שנים הקצתה המדינה לנהריה שטחים נרחבים להקמת פארק תעשייה.

"בנוסף, בנותיי לומדות במערכות החינוך בעיר ואני מרוצה מהחומר האנושי המצוין של הגננות והמורים, אך, צריך להקצות משאבים רבים יותר  ולאזן בין התקציב שמופנה למנורות לדים ולשטיחים של דשא סינטטי לבין התקציב הדל שמופנה לחינוך ותרבות בעיר. חוסנה של העיר ואיכות החיים נמדדת בנושאים אלו, אותם אני מתכוון לשפר.

אם תיבחר לראשות העיר מה תעשה?

"פיתוח פיתוח תעשייה יאפשר מקורות תעסוקה חדשים וימשוך זוגות צעירים ובנוסף יגדיל את חוזקה הכלכלי של העיר באופן שיאפשר הקטנת נטל המיסים ובמיוחד הארנונה על התושבים. קידום איכות החיים והסביבה – פיתוח מערכת הכבישים כולל הכניסות והיציאות מהעיר, פיתוח התחבורה הציבורית, פיתוח הים ונחל הגעתון. קידום החינוך, הדאגה לחינוך טוב לדור העתיד הינה גורם מכריע במשיכת משפחות צעירות והישארותן בעיר. וכך גם לחיזוק כלל האוכלוסייה.

"החזרת התיירות לנהריה,  בשל קרבתה לחוף הים ונחל הגעתון החוצה אותה, נהריה צריכה להיות עיר מובילה בתיירות בתוך המדינה ובמשיכת תיירות חוץ. על פי פיתוח אטרקציות וענף המלונאות נוכל לממש זאת ולהחזיר לנהריה את מקומה בעבר כעיר תיירות מובילה".

מה הטעות הפוליטית הכי גדולה שלך? 

"במערכת הבחירות האחרונה בשנת 2013 הייתי רחוק  אחוז בלבד מלעלות לסיבוב שני מול סבג. אני משוכנע שבמערכת הבחירות הקרובה במאמץ ועבודה נכונה  אצליח לנצח כבר בחודש אוקטובר ללא צורך בסיבוב נוסף. במערכת הקודמת לא נחשפו מספיק תושבים לחזון ולעשיה שלי ושל סיעתי בעיר. את זאת אני מתכוון לתקן".

מה ההצלחה הכי גדולה שאתה זוקף לזכותך? 

"בעשור כחבר מועצה תרמתי רבות וזאת למרות הקושי לקדם נושאים דרך האופוזיציה. בין הנושאים אותם קידמתי: סבסוד ארוחות לילדים בגנים, הפסקת פעילות המפוחים המרעישים, בניית נתיב נוסף בצומת הראשי של הגעתון בסמוך לקניון, ועוד. את סיעת הירוקים בנהריה יזמתי והקמתי לבד ללא סיוע של מפלגה או גורם חיצוני וגם ללא תקציב או משאבים, ובכל זאת הגענו להיות הגורם הפוליטי המשפיע והחשוב ביותר בנהריה. כמובן שהצלחה זו לא היתה מתרחשת ללא שותפיי וחברי לסיעה ולדרך כמו שרית מולכו ואחרים".

מה עם השמועות לאיחוד? ניתן לנצח את ז'קי סבג?

"אני בהחלט חושב שאיחוד כוחות יגדיל את הסיכויים להחלפת סבג. אבל גם במידה ולא נצליח לגשר על הפערים, גם בריצה בנפרד אני משוכנע שאצליח להיבחר. תושבי נהריה מעוניינים להוציא את סבג לפנסיה ולמנות דור הנהגה חדש ורענן להנהגת העיר".

מילה על המועמדים מולך. האם לדעתך מועמדים צריכים  ניסיון פוליטי?
"ניסיון פוליטי ומוניציפלי בהחלט חשוב מאוד להצלחת ראש עיר, עם זאת ישנם תכונות אחרות חשובות לא פחות כמו: היכולת להניע אנשים, היכולת לבנות מטרות וחזון ועוד. לגבי המועמדים מולי,  באופן כללי אני מברך על כניסת כל איש/ה למערכת הפוליטית במידה  וכוונותיהם כנות לקדם את העיר".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות