fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אלוף עולם מנהריה

השיט מאור בן הרוש (18) מנהריה, זכה בסוף השבוע באליפות העולם לנוער. מאחורי הזכייה, סיפור אישי מעורר השראה על נער שנפגע בתאונת דריסה והתגבר על פציעה קשה בדרך להיות מספר אחת בעולם

על הניסים ועל הנפלאות, גרסת חנוכה 2017. השיט מאור בן הרוש (18), שלפני כשנה וחצי נדרס ונפגע ברגליו באורח קשה, זכה בסוף השבוע בתואר אלוף העולם לנוער, לאחר שסיים במקום הראשון בקטגורית דגם מפרשית לייזר רדיאל, באליפות שהתקיימה בסין.

אגב, בן הרוש הוא השיט הישראלי הראשון בהיסטוריה, שזוכה במדליית זהב בדגם לייזר רדיאל.

maorbenharosh
צילום: באדיבות איגוד השיט ומועדון הימיה בנהריה

בן הרוש, התקווה הגדולה של השיט בישראל ואלוף ישראל לנוער, פתח את האליפות בצורה מגומגמת, אבל בהמשך סגר בעקביות את הפער משאר המתחרים, ובשלבי הסיום נתן פייט אדיר שהקפיץ אותו למקום הראשון ולזכייה במדליית זהב.

בן הרוש: "ההתחלה של האליפות היתה לי פחות טובה, אבל ככל שעברו הימים והבנתי את תנאי מזג האוויר, הרוחות והים, התאמתי את עצמי".

בשיוט האחרון והמכריע, הוענש בן הרוש על ידי השופטים וניאלץ לבצע סיבוב לאחור. הסיטואציה הזאת הורידו אותו למקום השביעי בשיוט, אך הוא הצליח מהר מאוד לחזור וליטול את ההובלה.

"לא הבנתי על מה נענשתי, אבל במקום להישבר, ביצעתי את הסיבוב הנוסף והגברתי עוד יותר את העבודה על המפרשית. כשחציתי ראשון את קו הסיום, לא האמנתי שסיימתי ראשון. הייתי בשוק ומאושר עד השמיים".

maorbenharosh (2)
צילום: באדיבות איגוד השיט ומועדון הימיה בנהריה

סיפורו יוצא הדופן של מאור, כבר סופר וסוקר מכל זווית אפשרית. לפני שנתיים, הוא נדרס בכוונה על ידי בחור, שטען כי דיבר לא יפה לאחיו. שתי רגליו רוסקו והוא עבר סדרת ניתוחים לאיחוי השברים. בהמשך הוא אושפז במחלקת השיקום במרכז הרפואי לגליל בנהריה, בראשותו של ד"ר צור עצמון. הרופאים בישרו למאור כי מצפה לו תקופת שיקום ארוכה וייתכן אף כי לא יוכל לחזור להתחרות בים. 3 חודשים אחר כך, מאור כבר דידה לים. בזכות כוח רצון עילאי הוא גם חזר להתחרות באופן רשמי, ואף סיים במקום השני באליפות ישראל לנוער.

"מצד אחד, היה לי כיף גדול לחזור לים ולהתחרות שוב באליפות ישראל", סיפר אז מאור, "מצד שני, התאכזבתי מעצמי שסיימתי במקום השני".

נחישותו הרבה לחזור לפעילות, עוררה דאגה אצל הוריו, אודי ושרית. שניהם גם ידעו, שהקרב שלהם, אבוד.

maorbenharosh (3)
צילום: באדיבות איגוד השיט ומועדון הימיה בנהריה

"כהורים, הדבר החשוב ביותר עבורנו היה שהילד יהיה קודם כל בריא", סיפר האב אודי, "אבל ברגע שמאור קיבל החלטה לחזור לפעילות בים, ידענו שהמשימה שלנו תהיה קשה. הוא היה כל כך להוט וחדור מוטיבציה שבשלב מסוים הבנו שזו מלחמה אבודה. החשש שלנו היה טבעי מאחר וכל פגיעה, ולו הקלה ביותר, או אפילו תנועה לא נכונה, היתה עלולה להחמיר את מצבו הפיזי".

השבוע, הגיע בן הרוש מלווה באביו אודי, למחלקת האורתופדיה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, והודה לד"ר חיים שטארקר, שניתח אותו אחרי הפציעה, ולצוות המחלקה, על הטיפול.

בימים אלה, מסיים בן הרוש את קטגוריית הנוער ועובר לדגם האולימפי בקטגוריית הבוגרים.

maorbenharosh (6)
צילום: באדיבות איגוד השיט ומועדון הימיה בנהריה

"המעבר לתחרויות הבוגרים, גובה עלויות כספיות שונות לחלוטין ממה שהיה עד היום", מספר מאור, "רוב מחנות האימונים מתקיימים בחו"ל, עלות הסירה והציוד יותר יקר, וגם ההשתתפות בתחרויות רשמיות עולות הרבה יותר".

נכון להיום, אין מאחורי השיט הצעיר שום גוף ממוסד שמסייע לו מבחינה כלכלית.

"אשמח למצוא ספונסר שילווה אותי לאורך כל הדרך ויסיר ממני את הדאגה הכלכלית. אני רוצה שהראש שלי יהיה ממוקד מטרה בהצלחה בצד המקצועי נטו", סיכם מאור.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות