fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אילו ממצאים חריגים עלו בבדיקת מי השתייה בנהריה?

הותר השימוש הסדיר במים למעט רחובות מזרח העיר: נחלת יצחק, שפרינצק, קרית עשור, קיבות גלויות, יוספטל. ביקורת קשה על עיריית נהריה שלא יידעה את התושבים. העירייה: "מערכת כריזה לא הופעלה על מנת שלא ליצור היסטריה מיותרת"
נחל הגעתון
נחל הגעתון הבוקר (צילום: רותם כבסה)

בהלה גדולה בקרב תושבי נהריה עם הוראת משרד הבריאות על ממצאי זיהום במי השתייה. הבוקר (חמישי) הגיעו נציגי רשות המים ומשרד הבריאות במחוז ללשכתו של  ראש עיריית נהריה ז'קי סבג  ונדרשו תשובות לגבי מקור הזיהום ומשך הזמן שנותר עד שנוכל להתיר שתייה. שעות לאחר מכן הותר השימוש הסדיר במים למעט רחובות מזרח העיר: נחלת יצחק, שפרינצק, קרית עשור, קיבות גלויות, יוספטל.

אין לשתות מהמים עד להודעה חדשה. שדרות הגעתון בעיר (צילום: הירוקים)
אין לשתות מהמים עד להודעה חדשה. שדרות הגעתון בעיר (צילום: הירוקים)

כשנודע הדבר בבתי הספר, תלמידים נותרו ללא מים, מחלקת פניות הציבור בנהריה הוצפה בשיחות. עיריית נהריה לא הצטרפה לדיווח המהיר ולא הזהירה את התושבים שאין לשתות מים מהברז. הודעה לא התקבלה אגב גם אצל העיתונאים המקומיים. רק שעות לאחר פרסום ההודעה נזכרו לפרסם בעמוד הפייסבוק העירוני את לשון ההודעה. כמו כן ההורים מספקים כבר ארבעה ימים מים מינרלים לגני הילדים.

משרד הבריאות הוציא השבוע הודעה בזו הלשון: "עקב קבלת תוצאות חריגות של מי השתייה בעיר נהריה, יש להרתיח מים לפני שתייה, בישול, הכנת מזון, הכנת תרופות וצחצוח שיניים, עד להודעה חדשה. יש להרתיח מים גם ממכשירי סינון ביתיים".

במהלך השבוע נלקחו דגימות מעבדה מעובדי משרד הבריאות וטרם התקבלו כל ממצאים, לכן הודעת המשרד תקפה, עד שלא תפורסם כל הודעה אחרת.

חברת מועצת העיר שרית מולכו רועמת על החלטת עיריית נהריה שלא לפרסם את הוראת משרד הבריאות. מולכו: "ההודעה פורסמה בצורה חלקית בלבד בכלי התקשורת, בעיקר ברדיו. רק שעות לאחר מכן פרסמה עיריית נהריה גם היא הודעה בעמוד הפייסבוק שלה, ושם בלבד. כידוע, ציבור גדול בנהריה הוא מבוגר ואינו זמין לרשתות החברתיות או לאינטרנט. קיים חשש של ממש שההודעה על איסור השימוש במי השתייה אינה הגיעה לאוזניהם.

"עד כתיבת מסמך זה לא פעלה עיריית נהריה בדרכים אחרות כדי ליידע את התושבים, כמו למשל: הודעה באמצעות כרוז, חלוקת מנשרים על דלתות התושבים וכו'. הישיבה על הגדר, כפי שמפגינה עיריית נהריה, מסכנת את בריאות הציבור".

מולכו מתארת כי במוסדות החינוך ברחבי העיר לא הייתה אספקת מים לתלמידים. "מן הראוי שראש עיריית נהריה ז'קי סבג ייקח אחריות על המתרחש בתחומה ושהעירייה תאפשר לתושבי נהריה להמשיך בהתנהלות שגרתית, ככל הניתן, במוסדות החינוך והציבור בעיר. למרות בקשות חוזרות של רבים מתושבי נהריה, הן באמצעות תגובות בפייסבוק והן בשיחות עם מחלקת פניות הציבור בעירייה, לא ידוע לנו עדיין אילו ממצאים חריגים עלו בבדיקת מי השתייה בעיר".

מעיריית נהריה  נמסר: "מיד לכשנודע לעירייה על התקלה, שכרה שירותיו של יועץ מקצועי על מנת לאתר את מוקד הבעיה. לא אותר מוקד הבעיה ע"י העירייה ולא ע"י משרד הבריאות. העירייה הודיעה לציבור באמצעות האתר העירוני והפייסבוק, להרתיח מים לשתיה ולהכנת מזון כנדרש. אין זו הפעם הראשונה שאירע אירוע שכזה והעירייה פועלת לפרסום המידע ע"פ הנהלים בכל אמצעי התקשורת וכך עשתה אף הפעם. יודגש כי מערכת כריזה לא הופעלה על מנת שלא ליצור היסטריה מיותרת".

ממשרד הבריאות מסרו כי ההודעה עומדת ותקפה עד להודעה אחרת.

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות