fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אושר תקציב עיריית קרית ביאליק לשנת 2018

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק | צילום: דורון גולן

מועצת העיר קרית ביאליק אישרה ברב קולות את הצעת תקציב העירייה לשנת 2018 שחצה לראשונה את רף 300 מיליון שקלים כשמתוך זה כ-107 מיליון שקלים מיועדים לחינוך. הצעת התקציב, כך נמסר מהעירייה, מבטאת את המשך תנופת העשייה והפיתוח של קריית ביאליק ויחד עם זאת זהו תקציב מאוזן ואחראי. התקציב מייצג את פעילות העירייה המבקשת לשמור על רמת שירותים גבוהה לתושבי העיר תוך התייעלות פנימית שלא תפגע בשירות התושב וללא העלאה חריגה בחיובי ארנונה.

עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן
עיריית קרית ביאליק. צילום: דורון גולן

בשנת 2008 עמד תקציב החינוך על 30 מיליון שקלים בלבד וכעת הוא חצה את הרף של מאה מיליון שקלים ועומד על סך של 107 מיליון שקלים, דבר המצביע על סדרי עדיפויות של הרשות והעומד בראשה בכל הנוגע למערכת החינוך העירונית. קריית ביאליק נמצאת במקום הראשון בין העיריות בארץ בהשקעה בכל תלמיד.

תקציב העירייה כולל הכנסות ממשרדי הממשלה על סך כ-58,583,000 שקלים המהוות כ-19 אחוזים מסך כל תקציב הרשות. ההכנסות העצמיות של עיריית קריית ביאליק המתוכננות לשנת 2018 הינן בשיעור של 80 אחוזים מסך כל ההכנסות הצפויות של העירייה והן אמורות להסתכם בסך של 247,703,000 שקלים. אומדן גביית הארנונה צפוי להסתכם בסך של 155,675,000 שקלים המהווה שיעור של כ-63 אחוזים מסך כל ההכנסות העצמיות של עיריית קריית ביאליק ושיעור של כמחצית מסך כל ההכנסות של העירייה בתקציב הרגיל.  נתונים אלו מעידים על הצלחת מאמצי הגבייה שנעשו בעירייה בשנים האחרונות.

ראש עיריית קרית ביאליק אלי דוקורסקי: "עיריית קריית ביאליק נוהגת באחריות תקציבית בכל הנוגע לניהול הכספי של הרשות. לא בכדי אנו מקבלים שמונה שנים ברציפות את פרס שר הפנים לניהול כספי תקין. למרות הקיצוצים הכבדים בהשתתפות הממשלה בתקציבי השלטון המקומי לרבות עיריית קריית ביאליק הדבר לא יפגע בטיב היעילות והשירות הניתנים לתושבים. יחד עם זאת, עלינו לאמץ מדיניות של הידוק החגורה בהוצאות והקפדה יתרה על מימוש מלוא הפוטנציאל בהכנסות. נמשיך להנהיג ולהצעיד את קריית ביאליק קדימה במנהל תקין, שקוף ואחראי".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות