fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אור עקיבא: עובדי המתנ"ס פתחו בשביתה

השביתה נמשכת כבר למעלה משבוע בטענה לאי תשלום משכורות נובמבר ופיגור בהפרשות כספים לתנאים הסוציאליים. ההורים זועמים: "הילדים משלמים את המחיר
התערוכה במבוא לערב לזכויות האדם המיוחד בזכרון יעקב (צילום: לירון גורפינקל, מתנס זכרון יעקב)
התערוכה במבוא לערב לזכויות האדם המיוחד בזכרון יעקב (צילום: לירון גורפינקל, מתנס זכרון יעקב)

עובדי המתנ"ס באור עקיבא פתחו בשביתה ביום רביעי שעבר, ונכון להיום (חמישי) השביתה עדיין נמשכת. הסיבה: העובדים לא קיבלו את שכר נובמבר, ובנוסף מחאה על כך שלא הופרשו לטובתם כספים לטובת התנאים הסוציאליים. השביתה כוללת את כל פעילויות המתנ"ס, וההורים בעיר מאוד לא מרוצים מהנושא, בלשון המעטה.

לדברי ההורים, הם שילמו למתנ"ס עבור חוגים כבר בתחילת השנה, ולא יכול להיות שהפעילות תיפגע בצורה כזאת ולתקופה כל כך גדולה, בגלל מחלוקות כאלה ואחרות בין עובדי המתנ"ס לרשות המקומית. אחת האימהות אמרה השבוע: "הבת שלי צריכה להתכונן לתחרות בשבוע הבא, וכבר שבוע שאין לה פעילות. העובדים שובתים, ומי שנפגע הם הילדים שמשלמים את המחיר. המדריכים פונים אלינו ומתנצלים ומסבירים שמבחינתם אין בעיה להגיע, אבל המתנ"ס סגור. זו בושה וחרפה".

המתנ"ס אולי מוגדר כגוף עירוני, אך אינו משתייך לעירייה בצורה רשמית מבחינה משפטית (על אף שהעירייה היא זו שמתקצבת אותו). חשוב לציין כי עובדי העירייה קיבלו את משכורות חודש נובמבר, ומדובר בבעיות בשכרם של עובדי המתנ"ס ועובדי הספרייה העירונית.

 

במהלך השבוע נפגשו נציגי המתנ"ס עם ראש העיר יעקב אדרי במטרה להגיע לפתרון, אבל בשלב זה לא נמצאה הנוסחה. בנוסף, נודע כי חברת מבטחים תבעה לאחרונה חלק מהעובדים בגלל פרשת ההפרשות הסוציאליות.

יו"ר הנהלת המתנ"ס, שלום שבתאי, הצדיק את העובדים: "שביתת העובדים מוצדקת וזכותם לקבל שכר במועד. הם עובדים מסורים וחרוצים. הבעיה היא שיש גירעון מצטבר של 1.8 מיליון שקלים מלפני הבחירות שרובץ על המתנ"ס, וחייבים למצוא מקורות לכיסויו. הנושא הועבר לטיפול העירייה".

אגב, בשל ביקור של מכבי ת"א בכדורסל באור עקיבא, השביתה של מחלקת הספורט במתנ"ס בוטלה זמנית, והכל לטובת הביקור החגיגי.

אגב, מבקר המדינה, יוסף שפירא, הורה להחזיר לעבודתו את מנהל המתנ"ס, איציק פתיתו, שפוטר לאחר שהתלונן בפני ראש העיר על חשדות לאי סדרים כספיים במקום.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות