fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אוניברסיטת חיפה תחזור לשתף פעולה עם עיריית נהריה במסגרת החזון החינוכי

הפקולטה לחינוך של אוניברסיטת חיפה תחזור ללוות את מערכת החינוך העירונית של נהריה אחרי יותר מארבע שנים. כך סוכם בפגישה שנערכה בין ראש עיריית נהריה ז'קי סבג לבין דיקנית הפקולטה פרופסור לילי אורלנד
הסכם החזון החינוכי שנחתם בשנת 2008 (צילום: עיריית נהריה)
הסכם החזון החינוכי שנחתם בשנת 2008 (צילום: עיריית נהריה)

אוניברסיטת חיפה תחזור לשתף פעולה עם עיריית נהריה במסגרת החזון החינוכי, כך מסרו הבוקר (שלישי) בעיריית נהריה. בפגישה שנערכה בשבוע שעבר החליטו הצדדים לחזור ולשתף פעולה אחרי יותר מארבע שנים של נתק.  בפגישה עם נכחו גם מנכ"ל העירייה דני חמיאס, מנהל אגף החינוך בעירייה נמרוד רוזנברג ובכירים נוספים, סוכם בין הצדדים כי יחדשו ביניהם את הקשר כבר בחודש פברואר השנה.

עיריית נהריה ואוניברסיטת חיפה התחילו לראשונה לשתף פעולה בשנת 2008 עוד טרם התקיימו הבחירות לרשויות המקומיות.  הפרויקט  נחתם למשך חמש שנים  בסכום של שני מיליון שקלים, אך הופסק באוגוסט 2010 על רקע חוב כספי.  מטרת הפרויקט אז הייתה לבצע אבחון של מערכת החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי בנהריה בתחומים: חינוך לגיל הרך, יסודי ועל יסודי, דתי, החינוך המיוחד והחינוך המשלים. האבחון אכן התבצע ואחד מהממצאים היה להפריד את קרית החינוך  'עמל' לשלושה מבתי ספר שונים.

בעירייה מציינים כי השלב הראשון של שיתוף הפעולה לקח שנתיים ואילו השלב הבא אמור להיכנס לתוקף כבר בחודשים הקרובים.

ישיבה עם אוניברסיטת חיפה. 2015  (צילום: עיריית נהריה)
ישיבה עם אוניברסיטת חיפה. 2015 (צילום: עיריית נהריה)
הסכם החזון החינוכי שנחתם בשנת 2008  (צילום: עיריית נהריה)
הסכם החזון החינוכי שנחתם בשנת 2008 (צילום: עיריית נהריה)

"העירייה והאוניברסיטה יחתמו על חוזה חדש, לשלוש שנים נוספות (עד 2018). בימים אלו מגבשים באוניברסיטה את הקרטריונים בהם יינתן ליווי. כך לדוגמה, בתחן האוניברסיטה השתלבותה בתחומים הבאים: טיפול בתלמידים חלשים ובינוניים (מגיל גן ועד יב'), קידום ההישגים בגנים ובבתי הספר היסודיים, פיתוח מקצועי של כוח ההוראה בהבטים פדגוגיים, טכנולוגיות מתקדמות, קשר עם הקהילה, טיפוח צוות המורים ועוד.

אוניברסיטת חיפה תלווה את העירייה כאשר ישנם מספר יעדים שהצדדים חותרים: שיפור אחוז הזכאים לבגרות בקרב תושבי העיר (מ72% כיום ל80% ויותר)

לפני ביצוע כל הפרמטרים שמוזכרים פה, תבצע האוניברסיטה סקר בה יאובחנו תלמידים , מורים והורים ולאחר מכן תבחר האוניברסיטה את התחומים בה היא רוצה להשתלב כאשר תחילת העבודה צפויה להתקיים כבר בעוד חודש וחצי", נכתב.

סבג: "בעקבות שיתוף הפעולה המוצלח שהיה בעבר עם אוניברסיטת חיפה, החלטנו לשוב ולחדש את הקשרים. חשוב לי מאוד הפרויקט ואני מצפה לראות תוצאות בקרוב. אני חושב ששילוב האוניברסיטה עם מערכת החינוך יעזור מאוד לתושבים ובעיר לילדים שפרויקט זה יכול להביא להם את העזרה לה הם זקוקים על מנת לצלוח את מערכת החינוך".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות