fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבן צור רותח: "נחזיר את טקס יום הזיכרון לידי העירייה"  

"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)
"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)

ראש עיריית קרית ים דוד אבן צור כועס על הפקת טקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל  על ידי משרד הביטחון, בחלקת בית העלמין של קרית ים ומתכנן בשנה הבאה להחזיר את הטקס לידי הרשות מקומית.  גם הורים שכולים דיווחו שהטקס המשותף שערך משרד הביטחון  בחלקות של קרית ים וקרית מוצקין ונחשב לטקס משותף היה מבזה ולא מכבד.

זה שלוש שנים שהטקס בבית העלמין הצבאי בצור שלום אוחר לטקס לאומי אחרי 66 שנה, כשהמטרה הייתה ליצור סדר וארגון. בקרית מוצקין קראו את שמות הנופלים, בקרית ים שרו 'אל מלא רחמים' ובקרית ביאליק, זמר סלסל את קולו באותו הזמן. השנה, עיריית קרית ביאליק קיימה את הטקס לבדה.  העירייה יזמה טקס פרטי לאחר שבשנה שעברה  היו אינספור תקלות במערכת ההגברה שפגעו מאד במשפחות השכולות.

 קרית מוצקין וקרית ים המשיכו בטקס המאוחד שהועבר באמצעות מקרן למשפחות השכולות, אך בחלקת  הקבורה בקרית ים קרס המקרן בזמן אמת, ולא היה ניתן לראות דבר ובמוצקין הסככה הסתירה את המקרן.  תיאטרון האבסורד שנציג המדינה בטקס היה סגן השר ירון מזוז, שהוא תושב קרית ביאליק ולהפתעת הנוכחים הניח זר עם בנו עידן שמונה לאחרונה לסגן ראש עיריית קרית ביאליק בתואר.

"ראשי ערים צלצלו אליי ואמרו לי: 'ברוך הבא למועדון'". דוד ומרטין אבן צור (צילום: דורון גולן)
 דוד אבן צור (צילום: דורון גולן)

 מיד לאחר הטקס הודיע אבן צור שיקיים התייעצות עם בני המשפחות השכולות. בעקבות זאת מתכוון אבן צור לאחר להחזיר את הפקת הטקס השנתי בבית העלמין לידי העירייה.

אב שכול שנכח בטקס הסביר: " מחדל ממש. מצד אחד שומעים את תפילה ומהצד השני שיר, פשוט בלתי נסבל. בטקס  היו ארבע תפילות: יזכור, יזכור הנשמות הקדושות, קדיש ואל מלא רחמים.  אולי בפעם באה יבקשו מאיתנו להגיע עם טלית ותפילין.  אני שוקל לא להגיע בשנה הבאה לטקס פשוט בושה וכלימה".

 מי שעוד הייתה המומה מההתנהלות היא אורה לאופר- מינץ מקרית מוצקין, אימו של  סמל ראשון רז מינץ ז"ל שנהרג בפיגוע ירי בשנת 2001. לפר -מינץ: "שמו מסך גדול שנראה את הטקס, אך לא ראו כלום כי הסככות הסתירו. בחלקה של רז מתנקז כל הרעש וזה היה בלתי נסבל.  אני הייתי בין אלה שדחפו לעשות טקס אחד ואני מכה על חטא, הייתי צריכה לקחת את שלושת הרשויות ולהגיד בואו נסנכרן את הטקס כי לאף אחד לא אכפת מאיש.  השנה הוסיפו טקסטים דתיים וגם באל מלא רחמים הכניסו משפט ש'ניצחו בעזרת אלוהים', זה טקס אזרחי לחיילים למה הם מביאים את אלוהים לשם?.

נוסיף כי שלוש פעמים עידכנו שבנו של סגן השר מזוז הוא סגן ראש עיר. מה אכפת לי מה הבן שלו עושה?, הבן שלי קבור באדמה ואתה מספר שהבן שלך הוא סגן ראש העיר שראש עיריית קרית ביאליק עשה בכלל טקס אחר.   לצערי הטקס לא מכבד את הנופלים ולא את המשפחות".

 מעיריית קרית ים נמסר: "אבן צור הביע בפני המשפחות השכולות את צערו על הפגיעה שנגרמה להן כתוצאה מהתקלה של  צוות ההפקה של משרד הביטחון והודיע עוד באותו יום כי בעקבות התקלה החליט להפסיק את שיתוף הפעולה עם המשרד וכי מעתה תפיק העירייה בעצמה את הטקס בבית העלמין כפי שהיה עד לפני שלוש שנים".

אבן צור הוסיף : "במשרד הביטחון יודעים כנראה לשגר טילים על אויבונו ולהפעיל את כיפת ברזל אבל להפיק טקסים לא יודעים לעשות שם. לא ניתן יד להמשך הפגיעה במשפחות השכולות , המשפחות האלה הן בשר מבשרנו ואנחנו מחויבים להפיק עבורן טקס זכרון מכובד וזה מה שנעשה".

בעירייה הדגישו כי מאז לקח על עצמו משרד הביטחון את האחריות על הטקס הממלכתי בבית העלמין מאפיינים את הטקס תקלות חוזרות ונשנות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות