fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אבא מלכלך על אמא

בפסק דין תקדימי אסר בית המשפט לענייני משפחה בחיפה על אב לשוחח עם בנו על אמו, אשתו לשעבר, בעת המפגשים ביניהם. העילה: האב משמיץ אותה בפני בנם ומנסה לסכסך ביניהם
עו"ד גיא אופיר (צילום: דורון גולן)
עו"ד גיא אופיר | צילום: דורון גולן

 

בית המשפט לענייני משפחה בחיפה אסר על אב לדבר עם הבן על אמו.

בהחלטה תקדימית נענה בית המשפט לענייני משפחה בחיפה לבקשתו של עו"ד גיא אופיר, מומחה לדיני משפחה וירושה, ואסר על תושב הצפון לדבר עם בנו במהלך המפגשים ביניהם על האם, אשתו לשעבר, לנוכח טענתה כי הוא נוהג להשמיץ אותה בפני בנם ומנסה לסכסך ביניהם.

עו"ד גיא אופיר (צילום: דורון גולן)
עו"ד גיא אופיר (צילום: דורון גולן)

למרות שהתגרשו כבר לפני כחמש שנים, ממשיכים בני זוג לשעבר, להיפגש לעיתים קרובות בין כותלי בית המשפט לענייני משפחה. לאחרונה טענה האם, המיוצגת על ידי עו"ד גיא אופיר, כי בכל מפגש בין בעלה לשעבר ובנם המשותף, נוהג האב להשמיץ אותה ולהציג אותה בפניו באור שלילי. עוד טענה כי לרוב, לאחר שהבן חוזר הביתה מבילוי משותף עם האב, הוא מתעמת איתה.

עו"ד אופיר טען בכתב הבקשה שהגיש לבית המשפט לענייני משפחה, כי "לצערה של מרשתי, לא נותר לה, אלא לבקש סעד מבית המשפט לאסור על האבא לדבר כלל עליה בעת פגישותיו עם בנם וכל שכן מלהשמיץ אותה בפניו…".

עוד טען עו"ד אופיר: "לא רק שהאבא נוהג להשמיץ את האמא בפני בנם המשותף, הוא אף נוהג להציג אותה בפניו כמי שאיננה נוהגת ביד רחבה עימו, למרות שהוא כביכול משלם לה דמי מזונות גבוהים, מה שכלל איננו נכון ומשהבן חוזר הביתה, הוא מציב כל פעם מחדש בפני האם דרישות כספיות מופרזות… שהיא איננה יכולה לעמוד בהן, ובהן קנייה של מוצרים יקרים – אופניים חשמליים, דמי כיס גבוהים ועוד".

האב הכחיש את טענות האם, אך בית המשפט קיבל את עמדת האם ואסר עליו לדבר על עליה במהלך פגישותיו עם בנם. אם לא יכבד את האיסור, קבע בית המשפט כי האב עלול להיקנס ומפגשיו עם הבן יחייבו נוכחות של עובדת סוציאלית.

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות