fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

25 חיות בר הורעלו למוות ברמת הגולן

מקרה זה מתווסף לכ-15 אירועי הרעלות שהתגלו בחודש האחרון בצפון הארץ ע"י פקחי רשות הטבע והגנים
חיות בר שנמצאו מתות הבוקר ברמת הגולן
חיות בר שנמצאו מתות הבוקר ברמת הגולן (צילום: רשות הטבע והגנים)

מקרה הרעלה חמור התגלה היום בדרום רמת הגולן. 25 חיות בר מתות נמצאו מפוזרות בשדה לאחר שאכלו פגר של טלה שהורעל בחומר הדברה קטלני. בין חיות הבר המתות שנמצאו: 21 תנים, זאב, שועל ועקב עיטי. קילומטר משם נמצא גם נשר מת עם משדר עליו וכרגע בודקים האם גם הוא קשור לאותה הרעלה.

חיות בר שנמצאו מתות הבוקר ברמת הגולן
חיות בר שנמצאו מתות הבוקר ברמת הגולן (צילום: רשות הטבע והגנים)

לאחר חקירה שהתבצעה במהלך היום, הגיעו אנשי רשות הטבע והגנים לתושב אחד מיישובי דרום הגולן שהודה במעשה וטען כי ביצע את ההרעלות בשל ריבוי מקרה הטרף שהיו בזמן האחרון בעדר הבקר שבנו מגדל והחליט לבצע את המעשה. תיק חקירה נפתח נגדו ויוגש בימים הקרובים לבית המשפט. חיות הבר המתות נשלחו לנתיחה בבית דגן על מנת לוודא ולהוכיח כי סיבת המוות היא הרעלה מאותו חומר הדברה שנמצא בזירה. בשבועות האחרונים פקחי רשות הטבע והגנים במחוז צפון טיפלו בכ-15 אירועי הרעלות שונים שבהם מתו עשרות חיות בר.

מנכ"ל רשות הטבע והגנים, שאול גולדשטיין: "הורתי לחקור את ההרעלות ולמצות את הדין עם האשמים הגורמים נזק עצום לחיות הבר ולטבע, אך גם למצוא פתרונות שיסייעו לחקלאים. אנו פועלים יחד עם יו"ר השדולה החקלאית בכנסת, ח"כ זבולון כלפה, משרד החקלאות, המועצה האזורית והחקלאים על מנת להגיע לפתרון".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות