fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

1.5 טון טבק לנרגילה נתפסו בבקבוקי צ'ילי

בודקי המכס במעברי הגבול מנעו שתי הברחות ענק של טבק לנרגילה במשקל כולל של כ-1.5 טון. בתפיסה במכס אלנבי הוסתר הטבק ברוטב צ'ילי ובתפיסה במעבר ניצנה הוחבא הטבק בשקי פחם
טבק ברוטב צילי
נרגילה חריפה אש. טבק ברוטב צילי (צילום: דוברות מעבר אלנבי)

בודקי המכס במעברי הגבול אלנבי וניצנה מנעו בשבוע האחרון שני ניסיונות הברחה גדולים של טבק לנרגילה במשקל כולל של כ- 1.5 טון, שתשלום המס ממנו ניסו להתחמק היבואנים עומד על כ-466 אלף שקלים. בתפיסה הראשונה שסוכלה במעבר הגבול אלנבי הוסתרו כ-900 ק"ג טבק לנרגילה בתוך דליים של רוטב צ'ילי. ובמעבר הגבול ניצנה, תפסו הבודקים כ-500 ק"ג טבק מעובד לנרגילה, שהוחבאו בתוך שקי פחם.

טבק שנתפס במעבר אלנבי
טבק שנתפס במעבר ניצנה. בודקי מעבר המכס (צילום: מעבר אלנבי)

במעבר הגבול אלנבי מדובר ביבואן פלסטיני מטול כרם, שהצהיר במסמכים על יבוא של רוטב צ'ילי חריף. לפי החשד, הצהרה זו מקורה בדמיון בין רוטב צ'ילי חריף לטבק לנרגילות ומתוך סברה של היבואן כי בשיקוף לא יזהו את ההבדל ביניהם; אולם סברה זו לא עמדה במבחן המציאות. בתפיסה במעבר הגבול ניצנה, מדובר ביבואן פלסטיני מג'נין, שבהתאם למסמכים שהציג המשלוח שלו אמור היה להכיל שקי פחם ובפועל הכיל גם טבק מעובד לנרגילה. במקרה זה הוסתר הטבק בתוך שקיות אטומות שהוחבאו בתוך שקי הפחם, ככל הנראה מתוך הנחה של היבואן שבשיטה זו ריח הטבק החזק לא יחשיד את המשאית שהובילה את הפחם.

טבק ברוטב צילי
נרגילה חריפה אש. טבק ברוטב צילי (צילום: דוברות מעבר אלנבי)

שני היבואנים חשבו כי יוכלו להערים על המכס אולם מיומנותם ומקצועיותם של המפענחים בשני המקרים סיכלו את ההברחות. המפענחים ראו חריגות בתמונת השיקוף והורו להעביר את המשלוחים לבדיקות פיזיות, שאימתו את החשדות. בבדיקה באלנבי התגלה כי מרבית האריזות במשלוח הכילו טבק לנרגילה, כאמור, במשקל של כ-900 ק״ג, ששווי המס בגינו כ- 266 אלף שקלים. גם המשאית במעבר ניצנה נבדקה, תכולתה נפרקה והתגלו בתוך שקי הפחם, שקיות אטומות המכילות כ-חצי טון טבק מעובד לנרגילה, שהמס בגינו עומד על כ-200 אלף שקלים.

אופיר זילברמן, מנהל בית מכס מעברי גבול מסר כי בשנת 2013 נתפסו במעבר אלנבי באולם הנוסעים בלבד כ-17.5 טון טבק לנרגילה וכ- 680 אלף שקלים פאקטים של סיגריות, שהמס שניסו להתחמק ממנו עומד על 21 מיליון שקלים. לדבריו, לאחרונה מסתמנת במעבר ניצנה מגמה של ניסיונות הברחה בתוך שקי פחם. לפני כשלושה חודשים מנעו הבודקים בניצנה הברחת 320 ק"ג חשיש שהוסתרו אף הם בשקי פחם וכעת הברחה זו. זילברמן הוסיף ועדכן כי החקירה נגד שני היבואנים נמשכת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות