fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תאגידים עירוניים יגישו דוחות כספיים בהתאם לכללים

בהתאם לכללי חשבונאות מקובלים
שר החינוך גדעון סער
שר הפנים גדעון סער (צילום באדיבות כנסת ישראל)
שר החינוך גדעון סער
שר הפנים גדעון סער (צילום באדיבות כנסת ישראל)

בחוזר מנכ"ל מיוחד, שפורסם היום על ידי מנכ"ל משרד הפנים, ד"ר שוקי אמרני, נדרשים התאגידים העירוניים להגיש מעתה דוחות כספיים מבוקרים אחידים ומלאים כנדרש על פי כללי החשבונאות המקובלים. המתכונת החדשה להגשת דוחות כספיים מבוקרים ע"י תאגידים עירוניים, תסייע לרשויות המקומיות לחזק את הזיקה בין פעילותם של התאגידים לצרכים וליעדים של הרשויות המקומיות . כמו כן, היא תשפר את היכולת של הרשויות המקומיות להאציל סמכויות נוספות לתאגידים העירוניים ולהעביר לטיפולם תחומי פעילות נוספים לטובת ולרווחת התושבים, תוך מיצוי אופטימלי של היתרונות שיש לתאגידים העירוניים בביצוע פרויקטים עירוניים.

בישראל פועלים כ-500 תאגידים עירוניים שעוסקים במגוון רחב של תחומים ובכלל זה יזמות ופיתוח כלכלי, פיתוח תשתיות, עידוד תיירות ותעסוקה, מתן שירותים לתושבים בתחומים שונים כגון: חינוך תרבות ורווחה, ועוד. בחינה השוואתית מלמדת כי היקף התקציב השנתי של התאגידים העירוניים הנאמד במיליארדי ₪ גדל והשפעת פעילותם על חיי התושבים ברמה המקומית והארצית גוברת.

ההנחיות בחוזר זה, יוצרות פשטות ובהירות של הדוחות הכספיים שהתאגידים נדרשים להגיש על פי חוק, באופן שמקדם גם את השקיפות והאינטרס הציבורי. לחוזר מצורפים נספחים המהווים דוגמאות לדוחות כספיים מלאים הערוכים על פי כללי החשבונאות המקובלים בתאגידים למטרות רווח ושאינן למטרות רווח.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות