fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בהתאחדות התעשיינים מרחב צפון מזהירים מפני פיטורים נרחבים

מיכאל דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)
מיכאל דיין (קרדיט :ראובן קופיצ'ינסקי)

התעשייה הישראלית ממשיכה להצטמצם, ולצד הירידה המתמשכת ביצוא ופיטורי העובדים בתעשייה, מנתונים שמפרסמת התאחדות התעשיינים עולה, כי מתחילת השנה רשם התוצר התעשייתי בישראל נסיגה חדה של 7.2 אחוזים.

עוד עולה מדו"ח התוצר התעשייתי, של אגף המחקר הכלכלי בהתאחדות התעשיינים, כי ברבעון השלישי 2013, העמיקה הנסיגה בתוצר ב-2.1 אחוזים, זאת בהמשך לנסיגה של 1.6 אחוזים ברבעון השני של השנה, ברוב המכריע של תחומי התעשייה.

הענפים התעשייתיים המרכזיים בהם נרשמה נסיגה משמעותית בתפוקה, כך שבענף המתכת נרשמה ירידה של 7 אחוזים, בענף המכשור האלקטרוני נרשמה ירידה של 6 אחוזים ובענף הכימיה והנפט נרשמה ירידה של 5 אחוזים.

בתוך כך, בחודשים יולי-אוקטובר השנה, רשם היצוא התעשייתי נסיגה ריאלית של כ-6 אחוזים, בהשוואה לממוצע החודשי ברבע השני של 2013. הנתונים עולים מדו"ח התפתחות היצוא התעשייתי של אגף המחקר הכלכלי בהתאחדות התעשיינים. הרמה החודשית הממוצעת של היצוא התעשייתי הסתכמה בחודשים הנסקרים בסכום של כ-3.7 מיליארד דולר.

יו"ר התאחדות התעשיינים במרחב צפון ומנכ"ל קבוצת טמבור מיכאל דיין מסר בתגובה: "הנסיגה בתוצר התעשייתי והמשך הירידה בייצוא הן השלכות ישירות של הירידה בכושר התחרות של התעשייה הישראלית. התחזקות השקל אל מול הדולר, הרגולציה המכבידה והעלויות ההולכות וגדלות המוטלות על התעשייה ונמצאות באחריות הממשלה, כמו מים, ארנונה וחשמל, כל אלו הובילו לכך שהתעשייה הישראלית מתקשה להתחרות בשווקים הבינלאומיים וכתוצאה מכך, מצמצמת את פעילותה בארץ. על ממשלה להתעורר ולהבין שאם היא לא תיצור סביבה עסקית אטרקטיבית ליזמים, התעשייה הישראלית לא תוכל לעמוד בעלויות הייצור בארץ ותאלץ להעביר את הייצור לחו"ל, מגמה שכבר החלה ורק תלך ותתעצם".

מיכאל דיין (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)
מיכאל דיין (צילום: ראובן קופיצ'ינסקי)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות