fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

חדר (עבודה) משלכם

אסף טייכמן, סמנכ"ל רהיטי דורון, מעניק טיפים כיצד לעצב את חדר העבודה הביתי
רהיטי דורון הום אופיס, פינת עבודה הכוללת שולחן, מגירות וכוורת אחסון (צילום: מנחם עוז)

יותר ויותר בעלי מקצועות חופשיים בוחרים לחסוך את מחירי השכירות ופותחים עסק עצמאי בבית. אם יש לכם חדר פנוי, ממ"ד, מחסן או פינה לא מנוצלת בבית, אתם יכולים להסב אותו לחדר עבודה.

אסף טייכמן (צילום: אלעד גוטמן)
אסף טייכמן (צילום: אלעד גוטמן)

1. הגדרת הצרכים: חשוב לאפיין את הפעילות הנדרשת בחדר העבודה – האם מדובר בפעילות הכוללת קבלת קהל, כמה אנשים עתידים לעבוד בחדר, אופי העבודה, משך שעות העבודה והישיבה ועוד.

2. מיקום השולחן: רצוי ששולחן העבודה יפנה אל דלת הכניסה לחדר. מיקום זה הוא מרכזי ומאפשר גישה נוחה וראייה של כל מי שנכנס לחדר. אם החדר אמור לקבל לקוחות, רצוי למקם את השולחן במרכז החדר (גם אם אחד הצדדים צמוד לקיר) ולאפשר ישיבת לקוחות נוחה מצד שני של השולחן. יש לבחון בסידור החדר האם צריך לאבזר גם בפינת אירוח ליד שולחן העבודה.

3. ניצול החלל: בעיצוב משרד ביתי יש לנצל את החלל בצורה אופטימלית. רצוי לבחור בריהוט מודולארי שיאפשר שינוי עתידי בהתאם לצרכים, לגוון במקום אחסון בעזרת כוורות רצפתיות או כוורות תלויות ולאפשר מקום אחסון גלוי ומקום אחסון סגור בהתאם לצרכים.

4. צבע: מומלץ לבחור בגוונים בהירים היוצרים נראות אוורירית וקלילה ותורמים ליצירת אווירה רגועה ונינוחה.

5. הבית מחוץ לתחום: יש לנסות לעשות הפרדה ברורה משאר חלקי הבית כדי להימנע מהסחות דעת. כשאתם במשרד – אתם בעבודה.

6. תאורה: השתמשו במתקני תאורה מעוצבים בשילוב תאורה טבעית. לפני הכל השתמשו במשאב הבסיסי שעומד לרשותכם, האור הטבעי הבוקע מחלונות הבית. לא עוד פלורסנט קר ומדכא, אלא אור שמש מלא בשמחה שיקל על הריכוז.

7. נעים לכם, נעים ללקוח: חדר העבודה צריך להיות מטופח ומזמין לשהייה. לא כדאי להעמיס על העיצוב כדי לא לפגום בריכוז וביכולת העבודה. כמו כן, יש לקחת בחשבון את גודל החלל ומיקומו – האם מדובר בחדר עבודה נפרד, או בפינת עבודה שהיא חלק מחלל אחר. את הטאץ' האישי אפשר לתת באבזור: שעון מעוצב, מתקני מנהלים על השולחן וכדומה. ניתן גם לשלב מראות, חיפויי עץ וטפטים.

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות