fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תיקון העצב והשמחה

אני לא חסידה. לא הייתי וכנראה שכבר לא אהיה אף פעם. כאשר בגיל 12 כולם העריצו את מייקל ג'קסון, לי זה נראה מטופש. זה לא אומר שמדי פעם אני לא מוצאת שאני נהנית מאיזה שיר שלו. לגמרי כן. בילי ג'ין תמיד עושה לי מצב רוח טוב, קפיצי כזה, שמח.

ברוח הדברים האלה, נתקלתי השבוע במשהו יפה שאמר רבי נחמן: "והכלל, שצריך להתגבר מאוד בכל הכוחות להיות אך שמח תמיד. כי טבע האדם למשוך עצמו למרה שחורה ועצבות מחמת פגעי ומקרי הזמן, וכל אדם מלא ייסורים. על כן צריך להכריח את עצמו בכוח גדול להיות בשמחה תמיד, ולשמח את עצמו בכל אשר יוכל, ואפילו במילי דשטותא.

"אף שגם לב נשבר הוא טוב מאוד, עם כל זה הוא רק באיזו שעה, וראוי לקבוע לו איזה שעה ביום לשבור לבו ולפרש שיחתו לפניו יתברך, כמובא אצלנו, אבל כל היום כולו צריך להיות בשמחה, כי מלב נשבר בקל יכולים לבוא למרה שחורה יותר מאשר יכולים להיכשל על ידי שמחה, חס ושלום לבוא לאיזה הוללות חס ושלום, כי זה קרוב יותר לבוא מלב נשבר למרה שחורה. על כן צריך שיהיה בשמחה תמיד, רק בשעה מיוחדת יהיה לו לב נשבר".

אני אשה שמחה. רוב הזמן לפחות. בבדיקת ממוצע של כל מי שסובב אותי, אני בהחלט יכולה להגיד שאני הרבה מעל הממוצע. אבל להיות שמח כל הזמן? כל הזמן? גם למשל שנתקעים עם האוטו? גם למשל כשנתקעים עם האוטו עם הילדים בדרך לבית הספר? גם למשל כשהעוגה שהוצאתי זה עתה מהתנור ושעבדתי עליה לפחות שלוש שעות החליקה לי מהמגש והתרסקה ברוב הוד והדר על הרצפה הנקייה שזה עתה סיימתי לשטוף?

תחזיקו חזק, כי רבי נחמן אומר שזה אפשרי. איך? הוא מקציב שעה ביום שבה אפשר להיות שבורי לב. ואהבתי את זה. מאוד. כי הוא לא אומר יאללה תתגברו ומהר, אלא, קחו שעה, תתאפסו ותחזרו לעצמכם. תהיו עצובים, תחוו את הכאב שקיים פה, אבל לא לשקוע. אני אשה שמחה, אבל השבוע הייתי גם עצובה, שעה בכל יום הרשתי לעצמי לרחם על עצמי יפה יפה עם כל הפינוקים, איך רבי נחמן אמר: פגעי ומקרי הזמן. שעה אחת, לא יותר וקדימה בילי ג'ין בפול ווליום.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות