fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פחות דיבורים, יותר מעשים

ההפקרות וחוסר הכבוד לממסד השלטוני בציבור הערבי הם בעיות יסוד שדורשות היערכות מערכתית ולא נאומים ומילים ריקות מתוכן. לידיעת הקורא נתניהו
איור: פוטוליה
איור: פוטוליה

 

אחרי הרצח שביצע נשאת מלחם בפאב הסמטא בתל אביב, התייצב ראש הממשלה ואמר דברים קשים על כך שאין משילות בחלקים מסוימים של המגזר הערבי. יש בעיה בכל הקשור לבנייה בלתי חוקית, רכבים ונהיגה ללא רישיון, נשק לא חוקי ובעיית מיסוי. כל החבילה כולה מעידה על כך שהמצב הזה גם בגליל וגם במשולש ובנגב דורש שינוי יסודי, והבעיה יותר חריפה מאשר יודעים עליה בציבור, ומטבע הדברים עולה לסדר היום רק בשעת משבר.

איור: פוטוליה
איור: פוטוליה

כדאי לזכור שנתניהו כבר שבע שנים ראש ממשלה ברצף, ונשאלת השאלה מדוע הוא מתעורר דווקא עכשיו. האם אלו דברים שבאים לטאטא מתחת לשטיח חוסר מעש של שנים רבות, רבות מדי? או שמא באמת יש הבנה ממשלתית שהנושא הוא סיכון דמוקרטי וצריך לצאת ולפעול במרץ? נדמה לי, ואני אומר זאת לצערי, שהרכבת הזאת כבר עזבה מזמן את התחנה ויהיה קשה מאוד להחזיר את הקרונות לפסים. ההפקרות וחוסר הכבוד לממסד השלטוני, הם בעיות יסוד שדורשות היערכות מערכתית ולא נאומים ומילים ריקות מתוכן. לפחות בנושא אחד ניתן לפעול באופן מיידי, ויפה שעה אחת קודם. אפשר לאסוף נשק לא חוקי ולמצוא עזרה רבה ממנהיגי היישובים ומחברי הכנסת הערבים בנושא הזה. נכון שלא יצליחו למגר את כל התופעה, אבל כדאי לפחות להתחיל במשימה ולפעול בנחישות.

עבר כבר חודש מאז הרצח בתל אביב, שעון החול מתקתק, ולא נראה שיש עשייה בשטח, אפילו לא ברמת הדיבורים וההצהרות. לצערנו, כמו בנושאים רבים הקשורים למשילות בארץ, הדברים נאמרו ועפו ברוח, ועולם כמנהגו נוהג, עד למשבר הבא.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות