fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עשן בעיניהם

אחרי שזרקו אותם מהבית מהמסעדות ומהפאבים, עכשיו גם רוצים לסגור בפני המעשנים את המרחב הפתוח. כאילו שאין פיח ועשן מכלי רכב ומארובות המפעלים
מעשנים
מעשנים (צילום: פנתרמדיה)

הצביעות חוגגת והממשלה ממשיכה לגזור קופונים. בשבוע שעבר כתבתי פה שהממשלה אוכלת למעשנים את הכיס. עכשיו באים חברי כנסת בהצעת חוק שתאכל למעשנים את הראש. ההצעה שהועלתה עכשיו היא למנוע מהמעשנים את האפשרות לעשן על ספסל בגן הציבורי. אחרי שזרקו אותם מהבית, זרקו אותם מהמסעדות ומהפאבים, עכשיו גם המרחב הפתוח עומד אולי להיסגר בפניהם.

מעשנים
מעשנים (צילום: פנתרמדיה)

ואני שואל, כמה צביעות יש בנושא הזה? למי זה בדיוק מפריע? כאילו שאין פיח ועשן מאוטובוסים, ממוניות, מסתם כלי רכב, מארובות של מפעלים. פתאום כל הצרות והתחלואים נופלים על ציבור די גדול של מעשנים. אם באמת העישון מפריע, בא נראה את אותם מציעי, החוק מקבלים החלטה גורפת שאסור לעשן ואסור למכור סיגריות בישראל. יקום מיד שר האוצר ויצעק חמס, הרי הממשלה גורפת מיליארדים מהמס על סיגריות, ואף אחד באוצר לא ייתן את ידו לקטוע את התזרים המכניס הזה של כסף למדינה. בקיצור, אם לוקחים להם כסף, תנו להם קצת מרחב מחיה. תהיו קצת סובלניים כלפי המיעוט הנרדף הזה.

עוד מיעוט שחוגגים עליו הוא המסתננים מאפריקה. אי אפשר לגרשם ולטעון שלא נתנו להם להיכנס. הממשלה נרדמה בשמירה ועכשיו מחפשת פתרונות לא הגיוניים. יש פה כמה עשרות אלפים שכבר קבעו עובדה מוגמרת. הם כאן ולהרבה זמן. לדעתי הם לתמיד. אז בואו תפזרו אותם ברחבי הארץ ותאפשרו להם לעבוד, תאפשרו להם לחיות ואפילו להשתלב. במקום זאת מרכזים אותם בדרום תל אביב, מנסים להקשות עליהם להתפרנס ויוצרים בפועל פצצת זמן חברתית שמתקתקת במהירות. עכשיו שהגבול סגור, כשאחרים בחוץ והם בפנים, צריך לפתור את הדברים באופן הגיוני ולא לעשות עליהם ספינים לצרכים פוליטיים.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות