fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

עיר מקלט

לפעמים לא צריך לנסוע לחו"ל. מספיק לקחת צימר לשלושה ימים בצפת, ואם זה קורה באמצע אוגוסט, כשפסטיבל הכלייזמרים פועם בכל פינה בעיר, החוויה מושלמת
פסטיבל הכליזמרים (צילום יח"צ)
פסטיבל הכליזמרים (צילום יח"צ)
פסטיבל הכליזמרים (צילום יח"צ)
פסטיבל הכליזמרים (צילום יח"צ)

כמדי שנה באוגוסט, אני מוצא עיר מקלט בצפת, האנטיתזה למישור החוף המהביל והרותח.

כהרגלי בקודש, הייתי בפסטיבל הכלייזמרים בצפת, אירוע תרבותי רוחני שמתעצם משנה לשנה. גולת הכותרת היתה בלילה שבו אהוד בנאי לקח את הקהל להופעה אקסטזית עד שתיים לפנות בוקר, כשקהל של כ-10,000 איש, רובם המכריע חובשי כיפות מכל הסוגים, רקד וקיפץ כאילו משיח צדקנו נמצא בפתח העיר. לפני אהוד בנאי היתה הופעה של כנר רוסי שהוכיח לכולם כמה המוזיקה היהודית של מזרח אירופה קרובה לצוענית הנפלאה של אמיר קוסטריצה.

חוויתי גם את צפת של הבוקר ושל זקני העיר במכולת השכונתית קרוב לקרית האמנים, אנשים שלוקחים אותך בזיכרונות ובחוויות גם לפתחו של הארי הקדוש. השיחה מטבע הדברים הוקדשה למותו של נחמן פרקש, שקשר את גורלו בוואדיות של צפת ושהיה גם בעלה של גאולה, אחת מבנות העיר שהלכה אחריו לוואדי ועשתה בזמנו סיפור ענק של בת ישראל כשרה שהתאהבה בעבריין התל אביבי.

שמעתי סיפורים שכבר שמעתי אין ספור פעמים ועדיין כיף גדול לשמוע את הוורסיה החדשה, שהרי סיפור טוב לא הורסים עם האמת. כך סיפרו על הרב ישמעאל הכהן, רבה של צפת שנרצח במאורעות תרפ"ט והיה יכול למלט את נפשו אבל ניסה להציל את אשתו רוזה לבית צורי שהיתה גם היא צדיקה גדולה. גם את הסיפור על הצייר יצחק פרנקל שחי עד גיל 95 ובגיל 70 הכיר נערה בת 20 והקים איתה בית ושלושה ילדים.

הטור המלא של צ'רקס מחכה לכם בסופ"ש בעיתון "הד הקריות"

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות