fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כאן רוצים נמל

נמל דלק מודרני, עם מסופים באיכות טכנולוגית גבוהה, לא אמור להיות מזהם סביבתי. להגיד "לא" גורף לפרויקט זה כמו להתנגד לכל קידמה שהיא, כולל כורים גרעיניים
נמל המפרץ. קרדיט : מינהל ההנדסה
נמל המפרץ. : מינהל ההנדסה
לא ממתנגדי הנמל. צ'רקס
לא ממתנגדי הנמל. צ'רקס

במהותי אני איש ירוק, איכות הסביבה היא כמעט כמו דת עבורי. הגוף היחידי שאני תורם לו פעם בשנה הוא ארגון הגרינפיס, ששומר על צבי הים, הלווייתנים, הדולפינים ואיכות המים של האוקיינוסים. מכאן שבאופן אוטומטי הייתי אמור להתנגד לנמל דלק שיבנה בחיפה. אז זהו, שלא.

נמל דלק מודרני, עם מסופים באיכות טכנולוגית גבוהה, לא אמור להיות מזהם סביבתי. להגיד "לא" גורף לפרויקט זה כמו להתנגד לכל קידמה שהיא, כולל כורים גרעיניים. הנמל יכול להיות מנוף כלכלי לאזור, והזיהום הסביבתי בחיפה יכול להיות מוחלש כתוצאה מרווחים ומיסוי מהפרויקט, שילכו למען הציבור ולמען מלחמה בזיהומים הקיימים בעיר וסביבתה. זה התנאי היחידי שיש להעמיד לגבי פרויקט בגודל כזה. אם יבנו נמל אמין ותקין ומודרני ככל שיהיה, והכסף כולו יעבור ישר לידיים של גורפי הון, במקום שחלקו ילך לרווחת הציבור, הרי שלא הועילו חכמים בתקנתם דבר וחצי דבר.

השאלה המרכזית חייבת להיות מה ירוויח הציבור מכך והאם הפרויקט ישפר פה את איכות חייו. במקום לסמן את הפרויקט כיעד, על הגופים והארגונים הירוקים להשתמש בו כמנוע להעלאת סדר יום אחר, דחוף וענייני, שהאג'נדה שלו תהיה איכות אוויר וים טובים יותר, במימון הגדולים והחזקים של משק האנרגיה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות