fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הכל זה לטובה

אומרים שהכל קורה לטובה. עשית תאונה -קורה לטובה, פיטרו אותך מהעבודה - קורה לטובה, איבדת משקפי שמש שרק בחודש שעבר שילמת עליהם 2000 שקל- בעיה שלך! מה אתה קונה משקפי שמש כאלה יקרים?
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)
מאמינה, זה בטוח. סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

לכל אחד מאיתנו קורים אסונות קטנים, זה מצב כמעט יומיומי. זה לא משהו אישי שמכוון דווקא נגדנו. אין איזושהי החלטה שם למעלה להחשיך לנו את החיים. להיפך, אם יש כוונה, הרי שהיא דווקא להאיר אותם, להעיר אותך, לגרום לך לעשות שינוי. אנחנו בסך הכל בני אדם ואפילו שלא נודה, אנחנו די עצים. לא טוב לנו, אבל אנחנו לא זזים מהפחד שאם נזוז יהיה לנו פחות טוב. או שאנחנו פשוט התייאשנו והתרגלנו ואין לנו כוח לזוז.

סיגלית הופרט שגב (צילום: אלון מצפה)

אנחנו אחרי יום עבודה, אחרי כביסות, בישולים, הקפצות לחוגים, ארוחות ערב, מקלחות והשכבות ורק הרגע התיישבנו, הרגע חלצנו נעליים, מה לזוז עכשיו? אלוהים מבין את זה. את הפחדנות ואת העצלנות. הוא ברא אותנו בצלמו, מי כמוהו מבין. אז מה הוא עושה? אלוהים כמו אלוהים, מנצל את הכוח שלו ויורה עלינו ברקים כדי שגם אם אנחנו פוחדים או מתעצלי-נזוז! קדימה בן אדם, יורים עליך!

גם לי קורים אסונות, גדולים וקטנים. אבל ברגע שהאסון קורה, או שתי שניות אחר כך – כי תמיד ברגע הראשון אני בשוק , אני חושבת שזה קרה לטובה וכל מה שנותר לי עכשיו בתוך הכאוס הגדול הוא למצוא את הטובה הזאת. מי שקוראים לה טובה היא לאו דווקא אשה באמת טובה. כי הרי כולנו כבר ראינו יותר מפעם אחת את יפה המכוערת ותמיר הגמד ובמיוחד את טובה הרעה. לא פלא שהכל קורה לה.

מתבשל לשבת: סוף שבוע בצימר בגליל כדי לנוח ולחפש את טובה.

סיגלית הופרט-שגב כותבת את הטור "סיגליות לשבת" בעיתון צפון -1

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות