fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בריחה מאחריות

אני אישית נגד משאל עם. ממשלה צריכה להחליט ולקבל אחריות על שלום ועל מלחמה
בחירות בקלפי אילוסטרציה
בחירות בקלפי אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה)
בחירות בקלפי אילוסטרציה
בחירות בקלפי אילוסטרציה (צילום אילוסטרציה)

מספרים על זוג שעצר ליד דוכן לוטו, קנה כרטיס והתחיל לפנטז על הזכייה הגדולה. האשה אמרה שאם יזכו בפרס יקנו שברולט. הבעל אמר שהוא רוצה דווקא מרצדס, וכל זאת תוך כדי נסיעתם באוטובוס. בסוף הבעל התרגז, צלצל בפעמון, עצר את האוטובוס וצעק לאשה: יאללה, עופי לי החוצה מהאוטו. אולי זה לא מצחיק ואולי זה קצת עצוב, אבל כך נראה כרגע מצבנו במשא ומתן להסדר עם הפלסטינים.

הציבור סקפטי, המנהיגים משדרים זהירות מירבית ועוד לפני פתיחת התהליך, יש מריבות אצלנו בבית- האם להכריע ברוב פרלמנטרי או ללכת למשאל עם.

אני אישית נגד משאל עם. ממשלה צריכה להחליט ולקבל אחריות על שלום ועל מלחמה. העברת ההחלטה לציבור הרחב כמוה בעיני כבריחה מאחריות. בכל מקרה, חשוב שהמשא ומתן ייצא לדרך וחשוב שבנימין נתניהו יקח אחריות.

הוא ורק הוא מבין יותר מכל אחד אחר עד כמה אנחנו זקוקים להסדר. אם הממשלה תביא בסופו של דבר הסכם שיידחה על ידי העם הוא יוביל את המדינה למצב של תוהו ובוהו, על גבול האנרכיה שלא לומר משבר ביחסים הבינלאומיים של ישראל, ולמצב של מעמד מדיני חמור מאין כמוהו. ממשלה יכולה או לדחות או לאשר הסכם שהיא בישלה. היא ורק היא מוסמכת לכך. אם יורידו את הנושא להמון, זאת תהיה סלילת הדרך למלחמת אחים וסכנה אמיתית לשלום הפנימי והחיצוני של כולנו.

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות