fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אל תיתנו להם רובים

הצעתו של הח"כ החדש יובל אוחנה לחלק יותר נשק לתושבים היא שגיאה מסוכנת
צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

 

אחד הרעיונות שעלו השבוע בעקבות החמרת הטרור ברחובות, באה מפי חבר הכנסת החדש של הליכוד, יובל אוחנה. אוחנה מציע לחלק יותר נשק לתושבים כדי שברגע האמת יוכלו לפעול ולחסל יחד עם כוחות הביטחון את המחבל הבא. לדעתי, זוהי שגיאה מסוכנת. יותר כלי נשק במרחב הציבורי יביאו לסיכון של כלל התושבים בטווח הקצר והארוך. יותר נשק פירושו יותר מקרי רצח בתוך המשפחה, יותר התאבדויות, יותר תאונות ירי, יותר גניבות וזליגת נשק לעולם התחתון.

צילום: פוטוליה
צילום: פוטוליה

המדיניות השקולה של הנשק הפרטי בישראל הוכיחה את עצמה עד עכשיו. אי אפשר להפריט את הביטחון לידי האזרחים, ואין להמיר את התפקיד של המדינה ולהוריד אותו לאזרחים. אני גם לא בטוח שברגע האמת, אזרח מן השורה הוא זה שיציל את המצב. זה לא בסדר העדיפויות שלו. לעומת זאת, המציאות מוכיחה שיותר מ-30 נשים נרצחו בעשור האחרון בידי בעליהן, שהחזיקו נשק ברישיון ועמדו בכל הבדיקות הפליליות והרפואיות הנדרשות.

אוחנה שהציג את הרעיון הוא קצין בצה"ל ובעל עבר בשירות הביטחון. הוא מודד את המצב דרך העיניים שלו, אבל לדעתי, גם הוא, כמו רובנו, לחוץ מהמצב, מבולבל ומציע משהו שיש בו סכנה ופופוליזם זול. טוב יעשו המחוקקים אם יישבו כעת בשקט ויתנו למערכת הביטחון לשבור את הראש איך יוצאים מהסיטואציה המעיקה שאליה נקלענו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות