fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אל תיגעו להם בחופש

הורים שמתקשים להתמודד עם הילדים שלהם בבית, רוצים לנגוס בחופשתו היקרה מפז של המורה. מה שההורים הללו לא יודעים הוא שמורה ממוצע בישראל מגיע לחודש יולי עם הלשון בחוץ
סרט מלחמה (פנתרמדיה)
סרט מלחמה (פנתרמדיה)

בזמן האחרון, בגיבוי ערוצי תקשורת, החלו לדבר בציבוריות שלנו על החופשים של המורים. פתאום להורים נהיה קשה להחזיק בבית באוגוסט את חגיתוש ועמיתוש, והם פצחו ביללות על חופשת הקיץ של המורים. מה שההורים הללו לא יודעים, שמורה ממוצע בישראל מגיע לחודש יולי עם הלשון בחוץ. להחזיק 30 ילדים בקיץ זה לרסק סופית גם את המורים וגם את התלמידים. מורה ממוצע חי כל השנה את הילדים, ואת מה שההורים לפעמים מקלקלים בבית הוא צריך לתקן בבית הספר. כמובן שיש יוצאים מן הכלל, אבל רוב המורים והמורות בארץ חיים בסרט מלחמה, ועכשיו רוצים להתעלק על החופשות שלהם, שהם מרוויחים בצדק וביושר.

הקריאה הנלוזה הזאת באה מבית היוצר של הורים מפונקים שמחפשים לעשות חגיגות על חשבון חופשתו היקרה מפז של המורה. הוראה היא מקצוע, שאת קשייו לא אנסה להסביר מעל דפי העיתון. למורים יש מספיק על הראש מכדי שגם יצטרכו להתעסק בנושא החופש שלהם. אז רבותי ההורים, לפני שאתם עושים אחות קטנה לחגיתוש ועמיתוש, תחשבו שהאחריות לגידולם מוטלת עליכם ולא על המורים.

קפריסין בסתיו
בקפריסין יש משבר כלכלי, יש האטה, פחות תיירים באו השנה לנפוש. הבנקים סגרו לאנשים חשבונות בגלל חשש לקריסת המערכת הפיננסית. מי שיש לו חיסכון בבנק יכול להוציא רק 20 אחוז מהכסף, השאר תקוע למספר שנים. אבל הקפריסאים הם עם סתגלן, מעטים יודעים שהם יושבים על אדמתם יותר מ-3000 שנה, אולי השבט העתיק ביותר באירופה.

קפריסין היתה עד לפני חמש שנים הצלחה כלכלית מסחררת. תיירות, בנקאות ומעבר סחורות בנמלים הביאו להשקעות חוץ של משקיעים פרטיים. הרבה רוסים, הרבה כסף ממדינות ערב, ויש אומרים גם ישראלים ששמו את כספם בקפריסין ועכשיו לך תדע מה יילד יום.

הבנקאים והפוליטיקאים פישלו בגדול ואת המחיר משלם העם. בתי המלון בתפוסה נמוכה, בחלק מהמלונות בהרי הטרודוס מחכים לתיירות החורף וחשוב להם שיירד הרבה שלג השנה. המחירים של מוצרי המזון ירדו בעשרות אחוזים, שאלה של היצע וביקוש. במועדונים שבערים הגדולות יש מעט חוגגים, אחרי הכל כשהכסף תקוע גם מצב הרוח בהתאם, אבל העם הזה למוד הסבל, שעבר ב-500 השנים האחרונות כיבוש ונציאני, תורכי ואנגלי, משדר אופטימיות. המשבר לדעתם בר חלוף וכל עוד ברוסיה המצב טוב, גם קפריסין נהנית מהתייר הרוסי שממשיך להגיע ולהפיח תקווה.

יש משהו בעם הקפריסאי שאנו כישראלים צריכים ללמוד ממנו, סוג של חוסן פנימי שמאפשר להם לעבור משברים כלכליים ופוליטיים, אחרי ככלות הכל, קפריסין שנשדדה על ידי כובשיה במשך שנות דור, החזיקה תמיד מעמד, צמחה מתוך הסבל והפכה למדינה בעלת איכויות תרבותיות שיש לקנא בה. פשיעה נמוכה, חינוך ברמה גבוהה וחוסן חברתי חזק מעין כמותו. נכון שהצבא שלהם חלש, אבל מסתבר שעם היושב על אדמתו כל כך הרבה דורות, מבין שלא על החרב בלבד ניתן לסמוך, בייחוד כשמדובר ב-3000 שנות קיום.

חזרה לליגה
הכדורגל חזר מהפגרה, ואחרי ארבעה מחזורים יש כבר כאלו שמדברים על מכבי תל אביב ועוד 13 קבוצות. לדעתי מוקדם מדי להספיד את הפועל תל אביב ומכבי חיפה, ולקבוע נחרצות שמכבי תל אביב כבר יכולה להתכונן לסיבוב אליפות נוסף.

ראיתי בשבת את המשחק של מכבי חיפה נגד סכנין ונזכרתי בנפוליאון שאמר תמיד שהוא לא מחפש גנרלים מוכשרים אלא גנרלים עם מזל. המשפט הזה נכון במיוחד לגבי ההתקפה של חיפה. אם חלוץ כמו תורג'מן מגיע לרחבה ובועט למשקוף שלוש פעמים, אז יש בעיה גדולה בנושא הבעייתי שקרוי מזל. אותי לימדו שהמזל הולך בדרך כלל עם הטובים, וכשאין מזל גם השכל, היופי והכישרון לא יעזרו.

אני זוכר חלוץ בשם אלון מזרחי שמשתי הזדמנויות במשחק היה עושה גול. עכשיו אנחנו בבעיה של בצורת בשערים ובמזל, אבל עדיין לא מאוחר לטפס על הרכבת ולהביא חלוץ מוכשר עם הרבה יותר מזל. יענק'לה שחר יושב ביציע ורואה את מה שכולנו רואים, ואם הוא לא יפתח את הכיס לא יהיה מי שיפתח את השער ושכרו יצא בהפסדו.

ולסיום, מילה למאמן הצעיר אריק בנאדו. כשאתה קורא בעיתון שמצבך יותר יציב מאשר מאמן מכבי תל אביב, כדאי לך להתחיל לחשוש, כי עוד שלושה-ארבעה מחזורים של חוסר מזל, אתה תהיה הראשון לשלם את המחיר. בכדורגל לא חיים מאהבה, רק מנקודות שלפעמים באות באמת בהרבה מזל. תשאל את ראובן עטר, הוא כבר בעל ניסיון בעניין.

יש משהו בעם הקפריסאי שאנו כישראלים צריכים ללמוד ממנו, סוג של חוסן פנימי שמאפשר להם לעבור משברים כלכליים ופוליטיים

מוקדם מדי להספיד את הפועל תל אביב ומכבי חיפה, ולקבוע נחרצות שמכבי תל אביב כבר יכולה להתכונן לסיבוב אליפות נוסף

סרט מלחמה (פנתרמדיה)
סרט מלחמה (פנתרמדיה)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות