fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178232 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אדם וג'נטלמן- שלמה אזולאי ז"ל

איך עומדים על טיבו של אדם שלא ממש מכירים? מסתכלים על הילדים שלו. סיגלית הופרט- שגב נפרדת משלמה אזולאי
שלמה אזולאי ז"ל צילום: פרטי
שלמה אזולאי ז"ל צילום: פרטי

לא הכרתי את שלמה אזולאי מקרוב. מדי פעם היינו נפגשים באירועים משפחתיים או בנופשים שהמשפחה שלי נוהגת לצאת אליהם פעם בשנה. הוא היה איש גבוה, עם עיניים מהפנטות, נעים הליכות עם גינונים של ג'נטלמנים של פעם, שכבר לאט לאט חולפים מהעולם. אין דבר ענוג יותר מגברים שפותחים בפני אשה את הדלת, חבל שהגברים של היום לא ממש מבינים את זה, והוא היה כזה, אדם וג'נטלמן.

כשהוא היה מדבר, אנשים היו מקשיבים וראו בעיניים שלהם שפע של כבוד והערצה. אבל מעבר לנימוסים וההליכות, ניכר בו שהוא היה אדם חם, כזה שמלא באהבה. ככה היו הילדים שלו, ככה הם התייחסו אליו. אפשר היה לראות את הלב שלו דרכם. הם היו ההשתקפות שלו ושל כל מה שהוא נתן להם כי אדם לעולם יהיה הבבואה של הוריו, של הבית בו גדל. השבוע שלמה הלך לעולמו. אין מוות מיותר, ואני בהחלט מאמינה שכל אחד הולך בזמן שלו ובדרך שלו מסיבה מסוימת, אבל קשה מאוד שלא לחשוב שאילולא צינור בולט באדמה, שלמה יכול היה לחיות עוד שנים רבות, להמשיך בעשייה שלו, מוקף, כמו תמיד, במשפחתו האוהבת.

בזמן השבעה אלפים הציפו את ביתו וסיפרו עליו סיפורים שאפילו משפחתו לא הכירה. סיפרו שהיה נדיב מאין כמותו, שעזר וסייע לבני עירו, לנזקקים, בכל הזדמנות, סיפרו שהיה לו לב גדול. שום דבר לא באמת מנחם כשמאבדים אבא, בעיקר כי זה משהו שאין לו תחליף. אין עוד אדם בעולם שאפשר לקרוא לו ככה, שום דבר לא ישווה למילה אחת מרגיעה שלו, לחיבוק אחד חם ולמה שהקול שלו עושה לך בגוף כשהוא מתקשר סתם כי הוא דואג לך. אף אחד לא ידאג לך כמוהו כי אף אחד לא יאהב אותך כמוהו אף פעם. אבל אם יש משהו שעושה קצת טוב על הלב זה לדעת שמה שהוא נתן לך נשאר בתוכך, וככה הוא בעצם ממשיך להתקיים, בתוך הלב של אלה שהוא משאיר אחריו. יהי זכרו ברוך.

הטור של סיגלית יתפרסם ביום שישי בצפון- 1

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות