fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תינוק אושפז במצב קשה לאחר שעבר ברית מילה

תינוק בן 12 יום שעבר ברית מילה אצל רופא-מוהל במרכז הארץ, אושפז הערב ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים נהריה כשהוא סובל מדימום באיבר מינו. ההורים: "היו לילד פרצי בכי שהיו בהתחלה חזקים ובהמשך חלשים וממושכים. היום הוא כבר מיעט לאכול וצבע העור שלו הפך ללבן"
תינוק בן שנה | צילום אילוסטרציה
תינוק בן שנה | צילום אילוסטרציה

תינוק בן 12 יום, תושב אחד מיישובי הגליל המערבי, הובהל  הערב (יום ב') על ידי הוריו לחדר המיון של בית החולים בנהריה כשהוא סובל מדימום באיבר מינו בשל ברית שעבר לפני ארבעה ימים. בתום טיפול ראשוני יוצב מצבו של התינוק והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ ילדים כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה.

ביום חמישי האחרון עבר התינוק ברית מילה אצל רופא מוהל במרפאה באזור המרכז. ההורים סיפרו כי כבר באותו ערב הבחינו בדימום בחיתול ושוחחו עם המוהל שהרגיע אותם ואמר שייתכן דימום שצפוי להיפסק.

"הדימום הלך וחזר ובכל השיחות המוהל שהוא גם רופא דאג להרגיע אותנו והבטיח שזה יסתדר. אבל היום ראינו שינוי במצב שלו והבנו שמשהו לא בסדר", אמר האב. "היו לילד פרצי בכי שהיו בהתחלה חזקים ובהמשך חלשים וממושכים. היום הוא כבר מיעט לאכול וצבע העור שלו הפך ללבן" הוסיפה האם.

ההורים החליטו בשל המצב לפנות מיד לטיפול בחדר המיון של בית החולים לגליל המערבי בנהריה. מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים ד"ר זאב סוניס: "התינוק הובא על ידי הוריו ובדיקות שעבר העלו, כי הוא סובל מהלם בשל הדימום ומערכי המוגלובין נמוכים. בשלב הראשון הוא טופל באמצעות עירוי נוזלים ומנת דם ומצבו התייצב".

ד"ר סוניס ציין, כי חשוב לעקוב אחר ילדים שעוברים ברית מילה ולא להסס לפנות לטיפול רפואי אם מבחינים בדימומים מתמשכים או בנפיחות במקום בו בוצעה המילה.
"אנחנו רוצים לציין את הצוות המסור במיון ילדים וביחידה לטיפול נמרץ ילדים שפשוט דאגו לסייע בכל דבר והעניקו לילד שלנו טיפול מקצועי ומהיר. אנחנו קוראים לכל ההורים להיות ערניים לאחר הברית ולעקוב אחר כל שינוי במצבו הפיסי של הילד ולא להסס לפנות לטיפול רפואי בעת הצורך", סיכמו ההורים.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות