fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שיט: התומך של המלצרית מראש הנקרה

השייטת האולימפית נופר אדלמן נאלצה לעבוד כמלצרית כדי לממן את הכנותיה ללונדון. לעזרתה נרתם אורי ארנון הבעלים של מסעדת ארנולדס': "זו מין אמפטיה של עסק קטן לגוף קטן. בת של חברים, תושבת הגליל המערבי"
נופר אדלמן
עבדה קשה להגיע ללונדון. נופר אדלמן (צילום: דרור כץ)

השייטת האולימפית נופר אדלמן, 30, בת קיבוץ ראש הנקרה יצאה למשחקי לונדון כדי להתחרות בדגם לייזר רדיאל הלא שגרתי לנשים. נופר כבר התחרתה באולימפיאדת בייג'ינג 2008 ותפסה את המקום ה- 16 הדי מכובד.

לאולימפיאדת לונדון היא הצליחה להשיג את הקריטריון האולימפי הבינלאומי באליפות העולם בפרת' אוסטרליה ובסופו של דבר השיגה את הקריטריון הישראלי בתחרות סבב גביע העולם שנערכה בקאדיס שבספרד, כשסיימה במקום השני וזכתה במדליית הכסף.

נופר אדלמן
עבדה קשה להגיע ללונדון. נופר אדלמן (צילום: דרור כץ)

בלונדון היא נכנסה לתחרויות ביום שני השבוע בשיוט המוקדמות המסתיים מחר ובהמשך היא צפויה להשתתף בשיוט המדליות שיחל ביום שני הקרוב.

אדלמן פתחה את הופעותיה בלונדון ביום שני עם אכזבה מהמקום ה- 33 בשיוט הראשון והמקום ה- 24 בשיוט השני.
קשה לחזות כיצד תסיים את השתתפותה בלונדון אבל כאן זו הפעם הראשונה שאפשר לספר כי עד שהוחלט כי אדלמן תשתתף גם במשחקי לונדון, התקשתה הצעירה המוכרת רק לאנשי ענף השיט, לממן את הכנותיה להשגת הקריטריון ולעזרתה נרתם במקרה אורי ארנון, השף והבעלים של מסעדת "ארנולדס'" האיכותית במושב נתיב השיירה.

איך נוצר הקשר ביניכם?

"ההחלטה לאמץ אותה התקבלה אצלי לפני כשנה אחרי שהתברר כי היא עברה את הקריטריון לאולימפיאדה. יצא לנו להיפגש כי היא חברה של המשפחה. היא סיפרה לי שהיא ממלצרת למחייתה וקשה לה גם להתאמן ולא היה לה שקל של חסות. נתתי לה בתחילה סכום של 5000 דולר שיספיק לכמה חודשים בתקופת ההכנה. יש לה הרבה הוצאות: הנסיעות לאימונים בשטח האמיתי באזור שבו מתקיימות כעת התחרויות בלונדון ולבצע שם מחנה אימון. ויש כמובן הוצאות הציוד, גלשן, סירה, לשלם למאמן, מחיה".

איפה החלק של המדינה אצל ספורטאי אולימפי?

"לצערנו המדינה מחבקת לפרק זמן קצר, רק אחרי שהיא עברה את הקריטריון. כל הסיפור הזה עד שהיא עברה את הקריטריון".

איזה עניין יש לך לאמץ ענף ספורט זניח, לא מפורסם, ספורטאית שלא מכירים אותה, כמעט שלא כותבים עליה, בשביל מה אתה צריך את זה?

אורי ארנון
עסק קטן, תמיכה גדולה. אורי ארנון

"בתור עסק קטן, אפשר לתמוך רק בגוף קטן ויש מין אמפטיה כזו. אני לא יכול לתמוך בקבוצת כדורגל, משהו בתחום האמצעים שלנו. אתה יודע: היא תושבת הגליל המערבי, גם בת של חברים, גם שכנה, משהו בקטן".

עד מתי יימשך האימוץ?

" זה תלוי בתכניות שלה. היא כבר לא ילדה. יכול להיות שזו האולימפיאדה האחרונה שלה. אני עושה את זה כל שנה עם כמה גופים קטנים: בעונה שעברה אימצנו את קבוצת הפוטבול של הגליל המערבי, העונה יש לנו נופר וגם את מועדון הטניס של מטה אשר. מנסים כל שנה לתת לאחד או שניים".

מה היא סיפרה לפני שיצאה ללונדון?

"היא הרגישה טוב, בסך הכל. יותר טוב מהאולימפיאדה הקודמת בבייג'ין. הפעם היא הרגישה יותר בשלה. בינתיים (יום שלישי –י.מ.) אפשר להגיד שזה אכזבה. באולימפיאדה הקודמת הגיעה למקום 16 וחשבה שתסיים הפעם בין הראשונים. בינתיים זה לא עבד".

יש גופי ספורט אחרים שתתמוך בהם בעתיד?

"ימים יגידו. הילדים יגדלו קצת ונראה לאיזה כיוונים הם ילכו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות