fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שומר היערות של הצפון

הוא לא עוצם עין מדאגה לחיות וליערות בגליל המערבי. הוא פועל בפעילות מבצעית מדי לילה כדי להדוף גורמים מזיקים והוא לא מתכוון לעצור. קבלו את ג', הגיבור של הטבע
בשליחות. ג' (צילום: דורון גולן)
בשליחות. ג' (צילום: דורון גולן)

ג', שומר יערות בגליל המערבי, הוא כמו דמות מספרי האגדות הקלאסיות של טרזן או מוגלי שמצילה את היערות, דואגת לעצים ומדברת עם החיות. ג' הוא הגיבור האמיתי של הטבע ושל המדינה, שמקדיש את חייו לשמירה על היערות בגליל המערבי וזה אפילו כמעט עלה לו בחייו. הוא כמעט ולא עוצם עין, פועל בפעילות מבצעית בהתנדבות מלאה מדי לילה במטרה להדוף ולו במעט גורמים אשר רוצים להזיק ליערות.

תופעת הכנופיות שמנסות להשתלט על הטבע בגליל המערבי הולכת ומתעצמת, וזה לא נתון חדש. תופעה שכמעט אי אפשר לעצור היא ציד בלתי חוקי בעיקר של דורבנים, שעל פי האמונה של הדת הדרוזית יש בהם כוחות נסתרים. גן היחמורים והבועש בסכנת הכחדה.

ג', בן 47, גדל כל חייו באילת. משפחתו הגדולה נמצאת בעכו, שם נולד אביו, שלימים בנה גם את מלון סונסטה בחוף טאבה בסיני. ג', מאמין כי הילדות בהרי אילת, החופשים בסיני הם שכיוונו אותו לעסוק במה שהוא אוהב. הוא לא התחתן, אין לו ילדים והוא חי עם חברה במושב בגליל המערבי.

מיד לאחר שירותו הצבאי טס לטייל בחו"ל, הוא הבטיח לעצמו כי יטייל עד גיל 30 וכך היה. הוא התגורר בדרום אמריקה, בשוודיה ובארצות אירופה, טעם ונשם את הטבע. כשחזר לארץ החליט ללמוד זואולוגיה. כעבור שנתיים של לימודים הבין שחוקר הוא לא יהיה ושכל ייעודו הוא לשמור על היערות. בחיפושים אחר מקום בגליל, התאהב בנחלים, בצמחיה הירוקה, בחיות הבר ובבהמות. גם בביתו הוא מגדל תרנגולות, חתולים ואוסף חיות פצועות ומשמש להם כתחנת עבר. הוא גם לוכד נחשים מתנדב, ואל הראיון הגיע מבית בכפר ורדים שם לכד צפע ענק.

עם הנחשים, החיה הכי לא צפויה בטבע, הוא מעיד שיש לו רומן גדול. הוא טוען שהוא הכי מזדהה עימם.

ג': "בגיל 26 הבנתי שהייעוד שלי הוא לשמור על הטבע. האהבה לארץ הגיעה מהוריי ובמיוחד מאבי שהיה לוקח אותנו לטיולים רבים. כבר כילד באילת התקרבתי לאנשים שנחשבו למוזרים, שהתעסקו בשימור של נחשים וציפורים. אחרי שקראתי את הספר בחזרה מטואיצי', זה מאוד משך אותי. השהייה שלי בטבע היא כמו הישרדות. כשביקרתי בג'ונגלים של דרום אמריקה הרגשתי שאני נושם. גדלתי על רוח של נתינה והתנדבות והחלטתי שאני מקדיש לזה את חיי. ההתנדבות שלי היא ביום ובלילה, אני שומר על היערות וזו עבודה חשאית ומסוכנת מאוד".

הסיפור המלא ב: "צפון 1".

 

בשליחות. ג' (צילום: דורון גולן)
בשליחות. ג' (צילום: דורון גולן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות