fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תפתחו את הלב

משרד הפנים עומד לגרש מהארץ את ירון, בן 21, אזרח רוסיה, לוקה בשכלו, שאין לו אף אחד בעולם חוץ מדודתו החורגת המתגוררת בעכו. "אין לי לאן ללכת, אני לא יודע מה לעשות. סיגל היא כמו אמא שלי, אין לי חוץ ממנה כלום"
ירון וסיגל (צילום: אושרי כהן)
ירון וסיגל (צילום: אושרי כהן)

הסיפור של ירון (שם בדוי) צריך לגעת בכולנו. בימים אלה מבקשת רשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים לגרש את ירון, בן 21, אזרח רוסיה, לוקה בשכלו, שחי עם דודתו החורגת סיגל (שם בדוי) בעכו. לירון אין איש בעולם חוץ מסיגל, שמצאה אותו דרך תוכנית טלוויזיה ברוסיה והצליחה להביא אותו לארץ ולשקם את חייו. באמצעות עו"ד איתמר סונינו מעכו, עתרה סיגל לבית הדין לערערים בירושלים בבקשה לקבלת אשרה הומניטרית עבור ירון. כל מה שהיא מבקשת הוא שיאפשרו לו להישאר בארץ איתה.

דרך הטלוויזיה
לפני שנתיים צפתה סיגל בתוכנית בערוץ הרוסי. בכתבה הוצג נער בן 19, לוקה בשכלו, ערירי ללא משפחה, שחי בבית נטוש בכפר נידח הרחק ממוסקבה וסובל התעללות קשה מהסובבים אותו. הכתבה נועדה לעזור לו למצוא לו מחסה ואפוטרופוס שייקח עליו אחריות שכן הוא התקשה לתקשר עם הסביבה. סיגל לא האמינה למראה עיניה ופרצה בבכי. נשוא הכתבה היה ירון, אחיינו של בעלה לשעבר, אותו ראתה בפעם האחרונה כשהיה בן שלוש. סיגל ובנה עלו מחבר העמים בשנת 1994. אמה היתה אמורה להצטרף אליהם אך נפטרה מספר ימים לפני הנסיעה. אחרי שנדדו ברחבי הארץ, בסופו של דבר התיישבו בעכו. מבעלה הראשון נפרדה סיגל לפני 30 שנה ולא היתה בקשר איתו. כשסיגל נסעה לביקור ברוסיההיא נפגשה עם אחותו, אמו של ירון, ופגשה את ירון שהיה אז בן 3. מאז לא ראתה אותו, עד אותה כתבה בערוץ הרוסי.

לאחר הפגישה המחודשת התבררו פרטים קשים על חייו של ירון. אביו נהרג בתאונת עבודה, וכשהיה בן שבע אמו שלחה אותו לפנימייה לחינוך מיוחד. בשנת 2010 האם נהרגה בתאונת דרכים, וכשלירון מלאו 18 הוא סיים את לימודיו בפנימייה וניסה לחיות לבדו. הוא ישן ברחובות ובהמשך הגיע לכפר נידח וישן בבית נטוש ללא חלונות. אם לא די בכך, הוא גם סבל התעללות פיזית מאנשים. שכנה שהיתה מאכילה את ירון הבינה את גודל הסכנה בה היה נתון ופנתה לערוץ טלוויזיה בבקשת סיוע. בכתבה סיפר ירון שיש לו משפחה בישראל, אבל הוא לא יודע איך ליצור עימם קשר.

סיגל ההמומה יצרה קשר עם הערוץ הרוסי וקיבלה את פרטיה של אותה שכנה שסייעה לירון. במשך תקופה ארוכה סיגל ובנה שלחו לו כסף, בגדים ואוכל, ובשלב מסוים הבינו שהם חייבים להעלות אותו לארץ ולקחת אותו תחת חסותם. סיגל: "מהרגע שאמא שלי זיהתה את ירון לא היה לה ספק. ניסינו למצוא מישהו שיטפל בו. שלחנו כסף בעזרתו מישהו לקח אותו למוסקבה והוא הועבר לטיפול של חברים שהעבירו אותו לשדה התעופה. שם חיכה מכר אחר של אמי שנסע לארץ והביא אותו עימו. אמא חיכתה לו בנתב"ג וקיבלה ילד חבול, רזה שלא ישן בלילות

בעקבות סיוטים מתמשכים. עד היום היא נאלצת לטפל בחרדות שלו. הוא מתעורר בלילה, בוכה וצורח. הוא סיפר לנו שהיו שודדים ממנו את הכסף ששלחנו לו ומתעללים בו". סיגל ניסתה לאתר את בעלה לשעבר כדי לספר לו על האחיין האבוד. היא עלתה על עקבותיו בגרמניה, אך גילתה שנפטר לפני 15 שנה. ברגע הזה הבינה כי חוץ ממנה ומבנה לירון אין אף אחד בעולם ושהיא חייבת לטפל בו. אלא שרשות  ההגירה והאוכלוסין חושבים אחרת ומסרבים להאריך את שהייתו תקופה נוספת.

ירון וסיגל (צילום: אושרי כהן)
ירון וסיגל (צילום: אושרי כהן)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות