fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי השיכונים בעכו ישלמו הרבה יותר ארנונה

העירייה שינתה את שיטת החישוב, כך שדירת 91 מ"ר תשלם מעתה עבור 121 מ"ר (כולל חדר המדרגות והכניסה לבית). התושבים יוצאים למאבק
אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה: פנתרמדיה

תושבים בעכו זועמים נגד כוונת העירייה לשנות את שיטת חישוב הארנונה. הנפגעים העיקריים: תושבי דירות שיכון קטנות, שמעתה יחושב בתוך הארנונה שלהן גם השטח המשותף, כמו חדר המדרגות והכניסה לבית.

"בוצע כאן מחטף בלילה", אמרו תושבים לעיתון "צפון-1". העירייה בתגובתה: "חיובי הארנונה בוצעו על מנת שכל תושבי העיר יישאו בנטל באופן שווה. החיוב לא יבוצע רטרואקטיבי".

לפני כשבוע וחצי קיבלו תושבי עכו לביתם מכתב שעדכן אותם על שינוי שיטת מדידת הדירה לצורכי ארנונה בעיר, מה שיעלה את גובה התשלום ב-33 אחוז. במכתב ניתנה להם ארכה של 21 יום לבוא ולשלם את ההפרש עבור כל בית מגורים.

התרעמות התושבים נובעת מהחלטת העירייה לעבור לשיטת חיוב מחמירה, לפיה דירה בבניין משותף שנחשבה עד כה ל-91 מ"ר, תשלם מעתה עבור 121 מ"ר. התושבים מתרעמים גם על העובדה, כי ההחלטה על שינוי השיטה לא הובאה להחלטת מועצת בעיר.

אילוסטרציה (PantherMedia)
אילוסטרציה (PantherMedia)

בפועל, לא מדובר בהחלטה בלתי חוקית, שכן, ההחלטה על מעבר לשיטה המחמירה, התקבלה במועצת העיר עוד לפני 30 שנה, בתחילת שנות ה-80, אך ראשי העיריות הקודמים המשיכו לגבות ארנונה בשיטה הישנה והנוחה. מבחינה חוקית, יכול ראש עירייה מכהן להפעיל את השיאה המחמירה בכל עת.

תושבי עכו התאגדו בשכונות השונות ויזמו עצומה לביטול הגזירה, עליה החתימו מאות. הם פנו לחבר הכנסת אילן גילאון ממרצ, לראש העירייה ולמנכ"ל העירייה. לטענתם, הנפגעים העיקריים מהגזירה אינם נמצאים בשכבה אקונומית גבוהה ותוספת לארנונה תכביד עליהם מאוד.

יוסי סטורגנו, מראשי המאבק: "פתאום אנחנו מקבלים עוד 33 אחוז לשלם, זה יהיה לנו יתר קשה בכיס. ביצעו פה מחטף בלילה. זה כדור שלג גדול שהולך להתגלגל. אני ביקשתי במכתב מראש העירייה לקרוא לנציגי ועד הפעולה לסדר את העניינים האלה כמו שצריך במו"מ ולברר אותם. אני מקווה שהוא יעשה את זה ולא יטמון את הראש בחול".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: "חיובי הארנונה בוצעו על מנת להסדיר מצב שבו כל תושבי העיר נושאים בנטל באופן שווה, ביחס לשטחי המגורים שלהם וללא איפה ואיפה בין התושבים המשלמים כחוק. כל אותם בתי אב שחויבו אינם מהווים אפילו 10 אחוז מסך בתי האב בעיר, ולכן גם עליהם חלה חובת התשלום בהתאם, כפי שכ-90 אחוז מבתי האב משלמים על פי גודל מדויק של בתיהם. באשר למועד החיובים החדשים, הרי שהנושא יובא למועצת העיר, וכפי שנעשה בעבר ולפנים משורת הדין החיוב לא יבוצע רטרואקטיבי".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות