fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תורה של אהבה וסבלנות

בעכו נבנה בימים אלה מחדש המתחם העולמי של המסדר השאזלי יאשרוטי, שנוצר במאה ה-19 ומסמל דרך חיים רוחנית של הסופיים, זרם בתוך האסלאם שדוגל באהבה, רוחניות, יופי ותרבות
תרבות וקודש. המסדר השאזלי בעכו (צילום: זיו לסמן)
תרבות וקודש. המסדר השאזלי בעכו (צילום: זיו לסמן)

מי היה מאמין, בין הסמטאות של עכו העתיקה, ממש ליד מלון האפנדי היוקרתי, התגלתה לעינינו כיפה כחולה ומרהיבה שמסקרנת רבים מהמטיילים. בעכו נבנה בימים אלה מחדש המתחם העולמי החדש של המסדר השאזלי יאשרוטי שנוצר במאה ה-19 ומסמל דרך חיים רוחנית של הסופיים זרם בתוך האסלאם שמאמין באהבה ומיסטיקה.

העולם כעת נתון לידי זוועות של ארגון דאעש, קבוצות קיצוניות שרוצות להחזיר את העולם אחורה, הסופיים הם התשובה לקיצוניות הדתית הפונדמנטליסטי שאאנו עדים אליה מדי יום. גם הסופיים נרדפים בכל העולם בעוד הם דוגלים באדם באהבה, קיום, רוחניות, יופי, אסתטיקה תרבות ושירה. המסדר השאזלי והמאמינים הסופיים, שמים במרכז אמונתם את המיסטיקה האסלמית. בכל העולם יש ארבעה מיליון מאמינים.

חמש מדרגות מפרידות בין העיר הסואנת לעולם המיסטי שנגלה לעיני השבוע בלב ליבה של עכו העתיקה. הרושם הראשוני הוא קסום. 13 עמודים נגלו לנגד עינינו כמו בסיפור התנכ"י, מקום קבורתו של הש'יח אלי נור א-דין, בנו איברהים ונכדו אל- האדי ישארוטי שהנהיג את המסדר עד 1980. אולמות מפוארים, חדרים קדושים הכיפה שהיא השנייה בגודלה בעכו, חצר בסגנון אלהמברה עם בריכות ותעלות מים שיבואו לידי ביטוי בקרוב. עיטורי קירות, פסיפסים, היסטוריה חיה ונושמת. השטח משתרע על פני שבעה דונמים מהווה גם שושלת ההמשך. מי שמנהיג את המסדר כיום הוא אחמד יאשרוטי, המתגורר בירדן, בן 89, נחשב למקורב למלך ומשמש גם כעורך דינו. יחד עימו מנהיג בנו ד"ר עלי יאשרוטי שהוא היורש המיועד.

תרבות וקודש. המסדר השאזלי בעכו  (צילום: זיו לסמן)
תרבות וקודש. המסדר השאזלי בעכו (צילום: זיו לסמן)

בשנים האחרונות מלווים את המאמינים הסופיים ידידי המרכז. עשרות אנשים יהודים וערבים שנרתמו כדי להביא את הרוחניות העל הזאת לידי ביטוי שם כבוד האדם. המסדר השאזלי יהפוך להיות מוקד עלייה לרגל. מרכז רוחני, תרבותי ומחקרי, מעין פנינה תיירותית לכל העולם, וקבוצות לימוד. המבנה מתוכנן להיות מפואר בהנחיית הש'ח הירדני וכללת שימוש בצבעים עזים, מנדלות צורות ומספרים. בתוכנית הכללית מתוכננים בריכות נוי ומזרקות, הקמת מרכז חינוכי ומוזיאון מבקרים.

המסדר השאזלי בעכו העתיקה (צילום: זיו לסמן)
המסדר השאזלי בעכו העתיקה (צילום: זיו לסמן)

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות