fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רק שוטרים היו חסרים כאן

סוחרים במדרחוב בן עמי יוצאים נגד החלטת העירייה לפתוח ברחוב נקודת שיטור קהילתי. לטענתם, נקודה כזו פשוט תקבור את הרחוב הגוסס. "איזה תיירים ומטיילים ירצו לבוא לכאן? לאן הגענו?" העירייה בתגובה: "לא העירייה אחראית למצב המסחר, כי אם כל סוחר בעצמו. ככלל, המסחר בעכו נמצא ברמה טובה מאוד"
מדרחוב בן עמי השבוע (צילום: רותם כבסה)
מדרחוב בן עמי השבוע (צילום: רותם כבסה)
מדרחוב בן עמי השבוע (צילום: רותם כבסה)
מדרחוב בן עמי השבוע (צילום: רותם כבסה)

מזג האוויר הסוער והקר של הימים האחרונים רק חידד את מצבו העגום של מדרחוב בן עמי בעכו – פעם מרכז שוקק וכיום במצב גסיסה. "צפון-1" התריע על מצבו ההולך ומידרדר של המדרחוב לפני כשנה, והשבוע הוא חזר לרחוב וספר 15 חנויות שמוצעות להשכרה או למכירה. מה קרה לעכו, העיר שמארחת כ-3 מיליון תיירים בשנה?

מועצת העיר עכו אישרה השבוע הקמת נקודת שיטור עירוני במדרחוב בן עמי בתקציב בלתי רגיל של 300 אלף שקלים. הנקודה תתוגבר ב-24 שוטרים ובארבע ניידות חדשות, תגביר את תחושת הביטחון האישי ותתמקד בעיקר בפעילות במרכז העיר ובעיר העתיקה. המועצה אישרה, בנוסף, את עדכון אגרת השמירה.

הסוחרים ששמעו על כך נדהמו. לטענתם, נקודת שיטור פשוט תקבור את הרחוב. "איזה תיירים ומטיילים ירצו לבוא לכאן? לאן הגענו? זה יהיה הסוף של הרחוב הזה", הם אמרו השבוע.

הסוחרים שסירבו להשתתף בכתבה נימקו זאת בכך שכתבה נוספת תעשה את בדיוק את ההיפך והיא לא תעזור לבן עמי. אלה שהסכימו לדבר, עשו זאת בעילום שם. סוחר, שהעיד שהוא עוד מצליח לעבוד, אמר: "אני רוצה ליזום דברים, אבל זה לא קורה. אין כאן חשיבה וחיבור בין מסחר לתיירות. עשו כאן כיכר כפולה, לא הגדילו את הכביש, כתוצאה מכך יש בעיות ניקוז. בשבוע שעבר המים הציפו את הרחוב, בעלי עסקים נאלצו לגרוף מים. התקשרנו לעירייה אין ספור פעמים אבל אף אחד לא התייחס".

מעיריית עכו נמסר בתגובה: לא העירייה אחראית למצב המסחר, כי אם כל סוחר בעצמו. ככלל, המסחר בעכו נמצא ברמה טובה מאוד
והעיר נהנית בשנים האחרונות משפע של מבקרים הן מתיירות פנים והן מתיירות חוץ.

הכתבה המורחבת ביום שישי בעיתון "צפון -1"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות