fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

רבותיי, ההיסטוריה נשברת

הפועל עכו קטעה רצף של 8 משחקים ללא ניצחון והפתיעה בניצחון ענק על הפועל ת"א, 1:2, שהיה גם ניצחונה הראשון של הפועל עכו על הפועל ת"א מאז ומעולם. המאמן יובל נעים: "משחק העונה מבחינתי הוא בשבת נגד רמת השרון". וגם: מי האיש שניבא את הניצחון ומה אמר ראש העירייה לנקרי במחצית כשעכו עוד היתה בפיגור?
חמד סליחי
הרכש היקר בהיסטוריה. חמד סליחי, חומק משחקני הפועל ת"א (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

יוסי, ילד שלי מוצלח
עד יום שני האחרון, סטטיסטיקת המפגשים בין הפועל עכו להפועל ת"א, היתה חד-צדדית והצביעה על כך שהפועל עכו מעולם לא ניצחה את הפועל ת"א במסגרת ליגת העל (13 מפגשים). השבוע, הנתון הזה נשבר. ביום שישי האחרון, פה במדור הספורט, צוטט יו"ר הקבוצה דוניה שינהולץ, כשאמר: "רצף הניצחונות של הפועל ת"א ייעצר מתישהוא ואני מאמין שזה יקרה נגדנו". מי שקרא, בטח צחק, אבל שינהולץ היה זה שצחק אחרון כשהפועל עכו הצליחה לצאת מפיגור, להפתיע בניצחון הרואי, לקטוע שרשרת של 8 משחקים ללא ניצחון וגם לפתוח פער של 6 נקודות מהקו האדום. ההתחלה לא נראתה טוב מבחינת עכו, שנראתה די אבודה מול היכולת האישית והיתרון האיכותי הברור של האורחים באדום.

במחצית הראשונה התקשו שחקני עכו להחזיק בכדור יותר מכמה שניות ועסקו בעיקר במרדפים אחרי הכדור ואחרי שחקני הפועל ת"א. בדקה ה-36 מומש היתרון האדום לשער ראשון. בהפסקה, בעוד כולם ביציע עסוקים בנבואות שחורות על סיכוי ההישרדות של עכו העונה בליגת העל, היה זה דווקא ראש העירייה שמעון לנקרי, שניסה לעודד ואמר: "חכו, המשחק עוד לא נגמר. אני למדתי שבספורט, הכל יכול לקרות". הסובבים אותו חייכו, אבל רק מתוך נימוס. יש נביא בעירו?

הפועל עכו מנצחים
חוזרים לשמוח. שחקני הפועל עכו חוגגים על הדשא, במראה שכבר מזמן לא נראה (צילום: אדריאן הרבשטיין)

כניסתו של גיא דיין בתחילת המחצית השנייה, הכניסה קצת סדר וביטחון במשחק של עכו, שאט אט החלה להעז ולתקוף. בדקה ה-66 הגיע השוויון. ג'וליאנו ספאדסיו טיווח מ-25 מ' כדור אדיר לבין החיבורים, 1:1. עכו, מעודדת מהשוויון ואחוזת התלהבות, המשיכה לנסות ולעקוץ. בדקה ה-83 הושלם המהפך. איסמעיל ריאן, הרכש הטרי ממכבי חיפה, סובב כדור לעומק הרחבה, מרינקוביץ' נגח, הגנת ת"א הרחיקה רע ויוסי אסייג, חלוץ הרכש שהגיע מהפועל ר"ג, עט על הכדור ומקרוב גלגל פנימה, 1:2 לעכו.

עד לסיום הגנה עכו על יתרונה ועם שריקת הסיום מיהרה לחגוג עם אוהדיה. המאמן יובל נעים: "ניצחון ענק. שיחקנו נגד קבוצה הרבה יותר טובה מאיתנו. השחקנים נתנו הכל ומגיע להם ולכל הצוות המקצועי קרדיט על הניצחון. מגיע לנו לשמוח, אבל מבחינתי, משחק העונה הוא בשבת נגד רמת השרון. אני מקווה שהניצחון הזה יוציא אותנו מהתקופה הרעה שהיינו בה". נעים גם התייחס לספסולו של גיא דיין במחצית הראשונה, שעם כניסתו במחצית השנייה הביא לשינוי, ואמר: "גיא ידע שהוא לא בהרכב ובכל זאת התאמן והתנהג כמו גבר". על חלוץ הרכש הדי אנונימי יוסי אסייג, שהבקיע את שער הניצחון, אמר נעים: "יוסי הוא חלוץ שיודע לתת גולים. כשהבאתי אותו הרבה הרימו גבה ושאלו מי זה. היום כולם כבר יודעים".

חמד סליחי: השחקן היקר בתולדות עכו

חמד סליחי (30), החלוץ האלבני שהחתימה הפועל עכו רגע לפני סגירת מועד חלון ההעברות, שבר שיא מועדון מבחינת שכר. סליחי, חלוץ נבחרת אלבניה שהגיע לעכו מהליגה הראשונה בסין, ישתכר 94,441 שקלים בחודש. לשחקן גם מענק הישארות בסך 30,315 שקלים. מלבד השכר, יזכה סליחי לדירה מושכרת ולרכב, כמקובל אצל שאר השחקנים הזרים של הקבוצה. במידה והפועל עכו תישאר בליגת העל, שכרו של סליחי, שחתום לעונה וחצי, ישודרג בעונה הבאה ויעמוד על 103,841 שקלים בחודש. אם הפועל עכו תעפיל בעונה הבאה לפלייאוף העליון יזכה החלוץ האלבני לבונוס של 94,441 שקלים. במידה ועכו תשרוד גם בעונה הבאה בליגת העל, יקבל סליחי מענק של 30,315 שקלים. בנוסף, לסליחי גם סעיף מיוחד בחוזה, על פיו החל מהשער ה-11 שיבקיע במדי עכו, הוא יזכה למענק של 6,063 שקלים עבור כל שער.

סליחי, שפתח במשחק נגד הפועל ת"א, היה די בינוני, אך המאמן יובל נעים מיהר להגן עליו כשאמר: "מדובר בשחקן שלא שיחק 3 חודשים וייקח לו קצת זמן לחזור לכושר. אני מאמין שהוא ייתן את התפוקה שאנחנו מצפים ממנו".

חמד סליחי
הרכש היקר בהיסטוריה. חמד סליחי, חומק משחקני הפועל ת"א (צילומים: אדריאן הרבשטיין)

שלומי רע, תודה ששאלתם
בעקבות היעדרותו של שוער המשנה שלומי איטח (סובל מקרע במיניסקוס), החתימה עכו את השוער ירדן קרישטול, מהפועל חיפה. איטח, שזוהי פציעה שלישית בקריירה שמשביתה אותו לתקופה ארוכה, אמר: "זה חוסר מזל משווע. מילא, אם הייתי משחק ונפצע, אבל אני לא מספיק ליהנות מהקריירה ומדלג מפציעה להחלמה, לשיקום ושוב פציעה, החלמה ושיקום. זה מתסכל, אבל כמו שהתגברתי על פציעות קודמות, אתגבר גם על הפציעה הנוכחית ומקווה לחזור כמה שיותר מהר לפעילות".


לברוח מהתחתית
במחזור הקרוב תארח עכו לקרב תחתית חשוב את עירוני רמת השרון (מוצאי שבת, 18:00), שנמצאת מתחת לקו האדום. כרגע, הפער בין הקבוצות עומד על 6 נקודות ובעכו מקווים כי הניצחון הגדול על הפועל ת"א ימשיך את המומנטום החיובי ועכו, בביתה, תשיג את המטרה ותגדיל את הפער בינה לקו האדום ל-9 נקודות. עוזר המאמן איציק טוויזר: "המטרה בימים האחרונים היתה להנמיך את האופוריה אצל השחקנים מהניצחון על הפועל ת"א ולהתרכז ברמת השרון. ניצחון במשחק הזה ייתן לנו מעט אוויר נשימה בתחתית והרבה ביטחון להמשך".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות