fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ניסיון התנקשות בראש עיריית עכו: "שמעון לנקרי הגיש תלונה על איומים"

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נורה הלילה על ידי אלמוני רעול פנים מטווח אפס בצומת יאסיף. לנקרי הזעיק את כוחות המשטרה ופונה לבית החולים במצב בינוני. הוא עבר ניתוח והוצא מחזהו קליע, לא נשקפת סכנה לחייו. מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן: "כרגע לנקרי מאוים בדרגה הגבוהה ביותר״. מנהל בית חולים נהריה: "לנקרי ניצל בנס. סנטימטר לכיוון אחר וזה היה נגמר אחרת". דובר העירייה: ״עיריית עכו המומה מאירוע הירי"
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי
שמעון לנקרי (צילום: דובר עיריית עכו)

מאוים מספר אחת. ראש עיריית עכו שמעון לנקרי נורה הלילה (שישי) בפלג גופו העליון, מטווח אפס בצומת יאסיף. לנקרי נותח והוצא קליע מגופו. מצבו בינוני ולא נשקפת סכנה לחייו. לנקרי התקשר בעצמו למשטרה והצליח לנסוע מספר מטרים עד צומת מכר. מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן וראש ימ״ר נצ״מ אלי אסייג הגיעו להערכת מצב בבית החולים.
במהלך הלילה עשרות שוטרים הגיעו לבית החולים נהריה בניסיון לגלות מה אירע במהלך האירוע. על פי המידע היורה שהגיע למקום רגלי, היה רעול פנים, שירה בלנקרי מטווח אפס, על מנת לפגוע בו. לנקרי שהה במכונית לבדו. מוקדם יותר שהה באירוע בת מצווה בעכו ולא ברור מה היו מעשיו בצומת יאסיף.

לנקרי יוצא מטיפול נמרץ ומועבר למחלקה מלווה במנהל בית החולים (צילום: אושרי כהן)
לא נשקפת סכנה לחייו. לנקרי בבית החולים הלילה (צילום: אושרי כהן)
ראש עיריית עכו שמעון לנקרי
נורה מטווח אפס. שמעון לנקרי (צילום: דובר עיריית עכו)

"זה רגע קשה שראש עיר מגיע על אלונקה״
מנהל בית החולים ד״ר מסעד ברהום: ״ מדובר בחדירה של פצע ירי באמצע בית החזה לכיוון בית השחי, ופגיעה בחלק הגוף העליון של הריאה. הוא נושם, עבר בדיקות הדמייה והוחלט לנקז אוויר בריאה. מצבו בינוני ויציב ואין חשש לחייו. לנקרי ניצל בנס' סנטימטר לכיוון אחר וזה היה נגמר אחרת. שמעון הוא חבר, אדם יקר שפועל למען העיר עכו והגליל המערבי. זה רגע קשה שראש עיר מגיע על אלונקה״.

"האירוע נמצא בעדיפות עליונה"
 ״אין לנו פרטים כרגע על מבצעי הירי. ראש עיריית עכו נורה ירייה בחזה. אנו בודקים את התנועות שלו ב-24 שעות האחרונות", כך מסר הלילה לבלינקר מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן, "לנקרי לא מוגדר כמאוים ואף לא הסגל הבכיר בעירייה, למעט קב״ט העירייה יניב אשור (קצין מפרשת השוטרים, ר"כ) ואין קשר לאירוע. הוא נורה ונסע מספר קילומטרים עד שפונה, האירוע נמצא בעדיפות עליונה. אנו מנסים לתחקר אותו כמה שאפשר. כרגע הוא מאוים בדרגה הגבוהה ביותר״.

מכוניתו של לנקרי. הערב זירת הירי בכפר מכר (צילום: שי וקנין)
זירת הירי (צילום: שי וקנין)

"היו לאחרונה איומים על חייו"
שמואל לנקרי, אחיו של ראש העיר  הגיע ראשון לבית החולים. הוא מתגורר בקריות. בלילה סיפר כי הוא המום מהמקרה: ״קיבלתי הודעה באחת וחצי שאחי נורה. התקשר אליי מנכ״ל העירייה אוהד שגב וסיפר לי. זה רגע קשה מאוד. מדובר באח ובאיש ציבור". לנקרי האח לא היה מעוניין להתייחס לנושא ההתנקשות והעדיף שהמשטרה תטפל בזה, אך הוסיף: "היו לאחרונה איומים על חייו  של אחי  ולפני חודש הוא הגיש תלונה במשטרה".

במשטרת ישראל אישרו כי לנקרי הגיש בעצמו תלונה במשטרה בחשד לאיומים. בינתיים כל משפחת לנקרי הקרובה ואחים נוספים, רעייתו דורית הגיעו לבית החולים ועמדו לצידו. ביניהם גם חבריו הקרובים, ראש הלשכה, דובר עיריית עכו ועוד.

סומכים על המשטרה. דובר עיריית עכו שרון דהאן (צילום: אושרי כהן)

רב העיר עכו יוסף ישר: ״מצבו טוב. קרה לו נס גדול. הוא במצב רוח טוב, אך מותש. הוא מוקף בבני משפחה וחברים. הוא ראש עיר אהוד ואהוב. הבנתי שהוא נסע באחד הצמתים ונורה ברמזור מטווח אפס״.

דובר עיריית עכו שרון דהאן: ״עיריית עכו המומה מאירוע הירי בו נפגע ראש עיריית עכו שמעון לנקרי. מצבו יציב הוא משוחח עם רופאיו ובני משפחתו. העירייה סומכת על משטרת ישראל שתבצע את עבודתה״.

התנקשות בראשי ערים
בשנה האחרונה הותקפו ראשי ערים בצפון ובשרון והוגדרו ברמת איום גבוהה. רכבו של ראש עיריית חדרה, חיים אביטן הוצת לפני חודש, ולפני עשרה חודשים הונח מטען חבלה סמוך לרכבו של ראש עיריית נהריה ז'קי סבג.

לא היה מאוים עד כה. מפקד מחוז חוף ניצב חגי דותן (צילומים רותם כבסה)
"לא פשוט לראות ראש עיר על אלונקה". מנהל בית חולים נהריה ד"ר מסעד ברהום
איש אהוד בעכו. רב העיר עכו יוסף ישר במסיבת עיתונאים בבית חולים נהריה

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות