fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קבלת פנים לאחמד טיבי בעכו: ההמנון הלאומי ודגלי ארץ ישראל

ח"כ טיבי הוזמן להשתתף בפאנל שבת תרבות בעיר שמארגנים חברי קבוצת עכו- עיר משותפת
הפגנת ערביי עכו מול בניין העירייה
התשובה להפגנה. אדיר כהן ופעילי עכו שלנו מניפים את דגלי ארץ ישראל
הפגנת ערביי עכו מול בניין העירייה
אדיר כהן ופעילי עכו שלנו מניפים את דגלי ארץ ישראל (צילום ארכיון: אושרי כהן)

קבלת פנים ציונית, חיכתה הבוקר (שבת) לח"כ אחמד טיבי בעכו. עשרות מתושבי עכו חיכו לו ברחבת הכניסה של מרכז med בטיילת, שהם עטופים בדגלי ישראל ושרים את ההמנון הלאומי-"התקווה". טיבי הוזמן לקחת חלק בפנאל שבת תרבות שהתקיים במועדון הג'אם, אירועים שיוזמים קבוצת יהודים-ערבים תושבי עכו בשם: "קשת – קבוצת עכו עיר משותפת" ובראשם עומדים תושבי העיר יוסי פיטוסי וד"ר אמין ספיה.

בפנאל השתתף גם שר הביטחון לשעבר, פרופ' משה ארנס, ובהנחייתו של העיתונאי זוהיר בהלול.  אתמול (שישי) קרא מנהל קבוצת עכו שלנו, אדיר כהן ליהודים תושבי עכו להתארגן לקראת מחאה בעקבות הגעתו של טיבי לעיר.  בהודעה נכתב: "אתם מוזמנים להגיע עם דגלי ישראל ולהזכיר לו (לח"כ טיבי, ר"כ) שעכו היא לא פלסטין!"). בעקבות הפוסט, שיתף ח"כ טיבי בעמוד הפייסבוק שלו את הסטטוס הקורא למחאה וקרא גם לערביי העיר להגיע ולתמוך עם דגלי פלסטין. 

בשנה האחרונה נערכו בעכו מספר מחאות שקטות של קבוצות יהודים כדי לשמר את צביון העיר, על אף היותה עיר מעורבת.  בחודש נובמבר אשתקד קיימו ערבי עכו ההפגנה גדולה כשדווח כי ברוך מרזל ואנשיו צפויים להגיע לעיר.

כהן: "מוזר שאחמד טיבי שלמד באוניברסיטה העברית אומר שאין שוויון זכויות לערבים במדינה, אך מנגד בכנס הוא מציג כי מיטב הרופאים במדינה הם ערבים, אז איך הוא טוען שאין שוויון?".

עיר משותפת
מסורת שבת תרבות החלה לפני מספר חודשים.  בסוף שנת 2008 התכנסה קבוצת אזרחים מעכו, בניסיון להבין את נסיבות המהומות ואירועי יום כיפור. זה לא היה הניסיון הראשון בעיר לקרב בין הקהילות, עכו ידעה לאורך השנים התארגנויות דומות, כשהדוגמה הבולטת היתה הקמת בית קדם בשנות ה-70. זמן קצר לפני הקמת הקבוצה נעשה ניסיון של פיטוסי ושל ד"ר ספיה, להקמת גוף מגשר ומתווך במצבי חירום. היוזמה האחרונה, שאותה הוביל  זוהיר בהלול, באה מצד ארגון "שתיל". פיטוסי חבר אליו ושניהם החלו בגיבוש הקבוצה הנוכחית "קשת – קבוצת עכו עיר משותפת".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות