fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פותחים עונה. או שלא

ערב פתיחת העונה, חובות הפועל עכו נאמדים ב_2.5 מיליון שקלים. "המצב קשה מאוד", מתאר אחד מחברי העמותה, "אם לא נמצא מקורות מימון חדשים, הבקרה לא תאפשר לנו לפתוח את העונה"
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

ה

איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)
איצטדיון טוטו עכו (צילום: אדריאן הרבשטיין)

חלוץ יובל אבידור, הושעה והורחק ממחנה האימונים של הקבוצה בקיסריה, לאחר עימות מילולי חריף עם מנהל הקבוצה דוניה שינהולץ. תחילת הסיפור התרחש כשביום רביעי בערב שוחרר ממחנה האימונים החלוץ הנבחן דניאל הבר, שהיה שותפו לחדר של אבידור. במקומו של הבר הוכנס לאבידור שותף חדש, אחד מהשחקנים הנבחנים הזרים. למחרת בבוקר, התלונן אבידור כי לא ישן כל הלילה בגלל נחירות רמות של שותפו החדש לחדר. אבידור פנה למנהל הקבוצה דוניה שינהולץ וביקש להחליף חדר או שותף אחר. שינהולץ ענה לשחקן, כי אין ביכולתו לסייע מאחר ואין מקום פנוי בחדרים אחרים. אבידור כעס והתפרץ לעבר שינהולץ תוך כדי שהוא מפריח לעברו האשמות ואיומים.

שינהולץ עדכן את המאמן הוכנבוים ואת ראשי הקבוצה בפרטי המקרה והוחלט להשעות את השחקן מכל פעילות עד להעמדתו בפני ועדת משמעת פנימית של האגודה. למרות שכבר הספיק להתנצל, זומן אבידור לשימוע אצל מנכ"ל הקבוצה דודו חזן ואמש (יום חמישי) היה אמור לעמוד לוועדת משמעת. אבידור, שסיפר למקורביו כי הוא חש שבעכו מנסים לסלול את דרכו מחוץ לקבוצה, החליט לשכור שירות משפטי של עו"ד שייצג אותו בהתנהלות מול הקבוצה.

החלוץ הצעיר דוד כוכב, נאלץ לנטוש את מחנה האימונים בשל וירוס קשה. כוכב הובהל לבית החולים שם אושפז לצורך קבלת טיפול רפואי. ביום שני, לאחר שהתאושש והחלים, חזר כוכב לאימונים סדירים.

בר אביטן, שנפגע בפניו במשחק האימון נגד אשדוד במהלך מחנה האימונים שקיימה הקבוצה בקיסריה, עבר בבית החולים רמב"ם שני ניתוחים: אחד לשחזור הלסת ושני לאיחוי השברים. אביטן נצטווה לנוח מספר שבועות ולאחריהם ישוב בהדרגה לפעילות.

אלון חרזי
איפה החיזוק? יועץ העל אלון חרזי (צילום: אדריאן הרבשטיין)

הפועל עכו סיימה את מחנה האימונים שלה בהפסד להפועל ראשל"צ מהלאומית, 1:0. בערב האחרון של מחנה האימונים, הפתיעו ראשי המועדון את המאמן ירון הוכנבוים, לרגל יום הולדתו ה_44, ובמהלך אסיפת שחקנים נכנסו עם עוגת קצפת כשעליה מתנוסס סמל הפועל עכו. נשיא המועדון דודי רוזנפלד בירך את הוכנבוים וחבר העמותה רפי סולטן, הוסיף ואמר: "זכינו לעבוד עם איש מדהים ומאמן מקצוען, שחי כדורגל 24 שעות ביממה. אנו מאחלים לו מזל טוב והצלחה".

או שלא?

ראשי המועדון אומנם התגאו בעובדה כי שילמו את משכורותיהם של כל שחקני בעונה שעברה, אולם סוגית תשלום הפרמיות לשחקנים עבור הנקודות שצברה הקבוצה טרם נפתרה. השבוע נודע, כי מספר שחקנים שעזבו סירבו לחתום על "גמר חשבון", שבו הם מצהירים שהקבוצה אינה חייבת להם כספים ומתעקשים לקבל את המענקים על הנקודות מהעונה שחלפה. חלקם אף העונה תפתח ביום ראשון

הפועל עכו פתחה ביום ראשון הקרוב (2.8, שעה 20:30, כניסה חופשית) את עונת 2015/16, כשתארח באצטדיונה את עירוני קרית שמונה, למשחק במסגרת המחזור הראשון בגביע הטוטו. ביום רביעי (4.8) יתקיים המחזור השני של גביע הטוטו כשעכו תתארח אצל הפועל חיפה. מרתון המשחקים יימשך כשארבעה ימים אחר כך (שבת, 8.8) יתקיים המחזור השלישי, בו תארח עכו את בני סכנין. הרצף יסתיים ביום שלישי (11.8), כשעכו תצא לסמי עופר, למפגש מול מכבי חיפה.

משחקי גביע הטוטו יתקיימו בשיטת ליגה בת סיבוב אחד, בסיומם, 3 הקבוצות הראשונות יעפילו לשלב רבע הגמר. רמזו כי במידה והמענקים לא ישולמו להם בימים הקרובים הם שוקלים הגשת תביעה ופתיחה בהליכים משפטיים. במידה וראשי המועדון לא ייפתרו עניין בוער זה, יש חשש שהפועל עכו לא תורשה לפתוח את העונה, מאחר שהבקרה התקציבית דורשת מכל קבוצות ליגת העל אסמכתאות לכך שהיא אינה חייבת כספים לשחקניה, לפני שהיא מאשרת להן לפתוח עונה חדשה.

"כל השחקנים יקבלו את מה שמגיע להם עד השקל האחרון", הבהירו השבוע בקבוצה, "כרגע, יש בעיית תזרים של כספים ועל כולם להתאזר בסבלנות". המאמן אלון חרזי, שפוטר באמצע העונה שעברה, מאיים לתבוע את הקבוצה בגין כספים שחייבים לו. חרזי שוחח בעניין עם המנכ"ל חזן, שהבטיח לעשות כל מאמץ כדי להגיע עימו להסדר על פריסת החובות.

ערב פתיחת העונה, עומדים חובות הקבוצה על 2.5 מיליון שקלים וראשיה מתכוונים לקיים פגישה דחופה עם ראש העירייה שמעון לנקרי, ולבקש ממנו סיוע במציאת מקורות מימון נוספים. אחת האפשרויות היא ליטול הלוואה נוספת, בערבות העירייה.

"הפועל עכו נמצאת בבעיה כספית קשה מאוד בגלל חובות עבר", תיאר השבוע אחד מחברי העמותה, "אם לא נמצא מקורות מימון חדשים או שתאושר לנו הלוואה לכיסוי החובות, הבקרה התקציבית לא תאפשר לנו לפתוח את העונה. אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך של הבראה כלכלית כשהמטרה היא לייצב את המערכת התקציבית ולהתחיל להתנהל בצורה שפויה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות